loader
10:29
2
کد خبر : 8708

پیش‌بازی کرواسی - ایتالیا؛ حذف یکی از بزرگان؟

یکی از حساس‌ترین مسابقات دور سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ بین کرواسی و ایتالیا برگزار می‌شود.

پیش‌بازی کرواسی - ایتالیا؛ حذف یکی از بزرگان؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ رقابت حساس گروه B در دور سوم مرحله گروهی بین دو تیم ایتالیا و کرواسی برگزار خواهد شد.

تیم سوم جام جهانی ۲۰۲۲ یعنی کرواسی، برای فرار از حذف به یک پیروزی در این مسابقه سخت نیاز دارد. شاگردان زلاتکو دالیچ که در اولین مسابقه خود با سه گل مغلوب اسپانیا شدند، در آخرین لحظات تقابل با آلبانی گل دوم را دریافت کردند تا پس از تساوی ۲-۲، با یک امتیاز در قعر جدول جا خوش کنند. کرواسی در مقاطعی از هر دو بازی عملکردی خوب داشت اما نتوانست در لحظات حساس، تفاوت‌ها را با رقیب خود رقم بزند. میانگین سنی بالای این تیم را می‌توان یکی از دلایل این اتفاق دانست؛ حضور پریشیچ، یورانوویچ و پتکوویچ در ترکیب اصلی کروات‌ها برای تقابل با آلبانی، میانگین سنی این تیم را به سی سال و یک روز افزایش داد که این، دومین میانگین سنی بالای تاریخ کرواسی در یک تورنمنت معتبر محسوب می‌شود.

کروات‌ها، با وجود کسب تنها یک امتیاز در هر دو بازی قبلی از حیث امید گل به پیروزی رسیدند. آن‌ها با ۳۸ شوت و ۱۵ شوت در چارچوب، تا همین‌جای کار رکورد خود از لحاظ شوت‌زنی در در یورو ۲۰۲۰ با ۳۰ شوت و ۱۰ شوت در چارچوب را جابجا کرده‌اند. با این حال دریافت کردن گل‌های ساده‌ای مثل دو گل آلبانی، کار دست کرواسی داده است. کرواسی در این جام پنج گل دریافت کرده و صرفا در یورو ۲۰۰۴ و جام جهانی ۲۰۱۴ با شش گل خورده، آمار ضعیف‌تری از این حیث داشته است.

رقیب کرواسی در این مسابقه یعنی ایتالیا، پس از برد مقابل آلبانی، در رقابت مقابل اسپانیا هیچ حرفی برای گفتن نداشت. مدافع عنوان قهرمانی مسابقات با ۴ شوت و تنها یک شوت در چارچوب، ضعیف‌ترین آمار خود از لحاظ خلق موقعیت در تاریخ یورو را به ثبت رساند. نمودار امید گل مسابقه ایتالیا و اسپانیا، به خوبی نشان‌دهنده تسلط لاروخا بر دیدار مقابل ایتالیا در دور دوم مرحله گروهی‌ست. کامبک ایتالیا پس از دریافت سریع‌ترین گل تاریخ جام مقابل آلبانی، شانس آن‌ها برای صعود به دور حذفی را افزایش داده است. بر اساس داده‌های سوپرکامپیوتر اوپتا ایتالیا ۸۷.۶ درصد شانس صعود دارد.

بازی‌های رودرروی ایتالیا و کرواسی 

این سومین تقابل کرواسی و ایتالیا در تورنمنت‌های معتبر خواهد بود. هر دو تقابل قبلی نیز در مرحله گروهی بوده؛ در جام جهانی ۲۰۰۲ کرواسی دو بر یک به پیروزی رسیده و در یورو ۲۰۱۲ بازی دو تیم با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. از زمان استقلال کرواسی در دهه ۹۰ میلادی، این تیم در هشت تقابل مقابل ایتالیا شکست‌ناپذیر بوده است و نتیجه سه دیدار قبلی دو تیم ۱-۱ شده. کرواسی در این مسابقه برای پنجمین بار با مدافع عنوان قهرمانی یورو در مرحله گروهی دیدار می‌کند. کرواسی در سال ۱۹۹۶ سه بر صفر دانمارک را شکست داد، در سال ۲۰۰۲ مقابل فرانسه به تساوی ۲-۲ رسید، در سال ۲۰۱۲ با تک گل خسوس ناواس مغلوب اسپانیا شد و در سال ۲۰۱۶ دو بر یک همین تیم را شکست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم 

کرواسی: لیواکوویچ، پریشیچ، گواردیول، شوتالو، یورانوویچ، بروزوویچ، کواچیچ، مودریچ، کراماریچ، مایر و بودیمیر

ایتالیا: دوناروما، دی‌مارکو، کالافیوری، باستونی، دی‌لورنزو، جورجینیو، پلگرینی، بارلا، کیه‌زا، کامبیاسو و اسکاماکا 

برچسب ها
کد خبر : 8708
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

همایون - 2 ماه پیش

کرواسی ۲ ایتالیا۱
1 1
کاربر میهمان

همایون - 2 ماه پیش

کرواسی ۲ ایتالیا۱
1 1
پربازدیدترین اخبار