loader
12:43
0
کد خبر : 9079

پیش‌بینی اُپتا از بازی‌های مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴

اختصاصی / با اتمام بازی‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ ، شانزده تیم راه یافته به مرحله یک هشتم پایانی و بازی‌های این مرحله و مراحل بعد مشخص شدند.

پیش‌بینی اُپتا از بازی‌های مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ با اتمام مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، عملاً ۳۶ بازی از ۵۱ بازی یورو انجام شده است.  

تا پیش از آغاز این تورنمنت، از تیم ملی انگلیس به عنوان برترین گزینه ابررایانه اپتا در کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت یاد می‌شد و به رغم نمایش پرفراز و نشیب این تیم در دور گروهی، اپتا همچنان آنها را بخت اول قهرمانی می‌داند.

با پایان یافتن بازی‌های مرحله گروهی، ابرکامپیوتر اپتا بار دیگر ده هزار شبیه سازی از بازی‌های یورو ۲۰۲۴ انجام داد و مجدداً ۲۰% شانس قهرمانی برای تیم ساوثگیت قائل است که این درصد، ۰.۱٪ بیشتر از پیش‌بینی اپتا قبل از آغاز مسابقات (۱۹.۹٪) است.  ابررایانه اپتا بر این باور است که گرچه انگلیس در مرحله گروهی برای کسب برد مقابل حریفان به دردسرهای زیادی خورد، اما در نهایت هدفش برای صعود از مرحله گروهی را محقق کرد و با توجه به اهداف مورد انتظار، بهترین دفاع را به نمایش گذاشت و در گروه C به بازیکنان صربستان، دانمارک و اسلوونی تنها اجازه زدن ۹ شوت به سمت دروازه‌شان را دادند.

راه آسان سه شیر تا فینال

یکی از دلایل اصلی اپتا برای آنکه انگلیس را مدعی اول قهرمانی بداند، این است که آنها در مراحل حذفی در سمت آسان‌تر جدول قرار دارند. هفت تیم دیگر از هشت تیم برتر اروپایی در رده بندی فیفا در مرحله یک هشتم پایانی یورو حاضر هستند که پنج تیم در سمت دیگر جدول که شرایط به مراتب سخت‌تری دارد قرار گرفته‌اند.

بدین ترتیب تیم ملی انگلیس تا فینال، با تیم‌های فرانسه (تیم رده دوم رنکینگ فیفا)، بلژیک (رده سوم رنکینگ فیفا)، پرتغال (تیم رده ششم) ،اسپانیا (تیم رده هشتم فیفا) یا آلمان میزبان (رده شانزدهم فیفا) روبرو نخواهد شد. تیم‌های قدرتمندی که انگلیس احتمالاً در این مسیر با آنها روبرو خواهد شد، هلند (تیم رده هفتم فیفا) و ایتالیا (تیم رده دهم فیفا) هستند و احتمالاً سه شیر در مرحله یک چهارم نهایی با ایتالیا و در نیمه نهایی با هلند دیدار خواهد کرد.

تغییر مسیر شانس دوم قهرمانی

پیش از آغاز این تورنمنت، ابررایانه اپتا، در روز چهارم ژوئن تیم ملی فرانسه را با ۱۹.۱ درصد شانس دوم قهرمانی می‌دانست و بر این باور بود که فرانسه با صدرنشینی در گروه D، در سمت دیگر جدول قرار خواهد گرفت؛ اما فرانسه در کمال تعجب در گروهش دوم شد و حالا به قرعه سختی خورده و برای رسیدن به فینال احتمالاً باید با تیم‌های بلژیک، پرتغال و اسپانیا/آلمان روبرو شود.

ناکامی در صدرنشینی در گروه و قرار گرفتن در سمت دشوار جدول، باعث شده تا شانس قهرمانی فرانسه از نظر اپتا، با کاهشی ۵.۷ درصدی نسبت به پیش‌بینی قبلی، به ۱۳.۴ درصد برسد و حالا اپتا فرانسه را چهارمین بخت کسب عنوان قهرمانی می‌داند که این بزرگترین افت شانس از این حیث دربین تمام تیم‌های باقی مانده در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ است.

بررسی مجدد شانس دیگر غول‌ها

تیمی که در مقایسه پیش‌بینی قبلی و پیش‌بینی فعلی اپتا بیشترین رشد را داشته اسپانیاست که با درخشش در مرحله گروهی شانسش برای قهرمانی را از ۹.۶ درصد قبل از آغاز تورنمنت، به ۱۷.۲ درصد رسانده است. آن‌ها در سه بازی‌شان در دور گروهی حتی یک گل هم دریافت نکردند و در دور یک هشتم پایانی هم با ضعیف‌ترین تیم حاضر در این مرحله (طبق رنکینگ فیفا) یعنی گرجستان روبرو خواهند شد.

آلمان میزبان برای صعود به دور یک چهارم، باید روز شنبه دیدار سختی را مقابل دانمارک برگزار کند و احتمالاً در دور یک چهارم نهایی با اسپانیا روبرو خواهد شد. تیم ملی آلمان پس از یورو ۲۰۱۶ ، هرگز نتوانسته در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی در بازی‌های حذفی‌اش به پیروزی برسد.

نکته جالب توجه دیگر اینجاست که هیچ کشور میزبانی بعد از فرانسه در سال ۱۹۸۴، موفق به قهرمانی در رقابت‌های یورو نشده است.

ابررایانه اپتا، تنها ۴.۹% شانس قهرمانی برای ایتالیا، قهرمان پیشین رقابت‌های یورو قائل است. آخرین باری که تیمی توانسته بود تا به دو قهرمانی متوالی یورو دست پیدا کند، اسپانیا بود که در سال ۲۰۱۲ موفق به انجام این کار شد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که عملکرد آتزوری تا به اینجای رقابت‌های یورو، مثل تیم انگلیس، ضعیف بوده و به همین منظور اپتا، برای قهرمان دوره پیشین یورو، شانس قهرمانی کمتری نسبت به تیم‌های پرتغال (۸.۳٪) و هلند (۶.۷٪) قائل است و اتریش، تیم شگفتی‌ساز مرحله گروهی با ۱.۰٪ شانس کمتر، پائین‌تر از ایتالیا قرار گرفته است.

اتریشی‌ها با پیشی گرفتن از تیم‌های فرانسه و هلند، صدرنشین گروه D  شدند و درحالی که تا پیش از این هرگز حضور در مرحله یک هشتم نهایی یورو را تجربه نکرده‌اند، حالا باید برای اولین بار در این مرحله مقابل ترکیه قرار بگیرند.

با وجود همه این صحبت‌ها، آیا ممکن است یک تیم با خلق شگفتی قهرمان یورو ۲۰۲۴ شود؟ بزرگ‌ترین شوک تاریخ یورو از این حیث در سال ۲۰۰۴ رخ داد، زمانی که یونان در شرایطی که در رنکینگ فیفا در رده سی و پنج قرار داشت، توانست جام قهرمانی را مال خود کند.

از ۱۶ تیم باقی مانده در این مسابقات، ترکیه (در رده ۴۲ رنکینگ فیفا)، اسلواکی (تیم ۴۵ رنکینگ فیفا)، رومانی (۴۷)، اسلونی (۵۷) و گرجستان (۷۴) همگی موقعیت ضعیف‌تری در رده بندی فیفا نسبت به یونان ۲۰ سال پیش دارند و از بین این پنج تیم، ترکیه با ۱.۸ درصد، بیشترین شانس را برای قهرمانی در این تورنمنت داراست.

برچسب ها
کد خبر : 9079
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار