loader
08:34
2
کد خبر : 1621

تداوم رویاپردازی‌های اردن؛ تاجیکستان با قطر خداحافظی کرد

اختصاصی / دو تیم تاجیکستان و اردن به عنوان شگفتی‌سازان این دوره جام ملت‌های آسیا در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی به از ساعت 15:00 به مصاف هم رفتند که این جدال با پیروزی اردن به پایان رسید.

تداوم رویاپردازی‌های اردن؛ تاجیکستان با قطر خداحافظی کرد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی تاجیکستان با برد مقابل امارات در ضربات پنالتی در دور یک هشتم پایانی موفق شد تا به مرحله یک چهارم پایانی برسد و اردن هم با برد ۲-۳ مقابل عراق به این دور راه یافت. این درحالی است که هیچ یک از این دو تیم تا به امروز حضور در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را تجربه نکرده‌اند و در جدال امروز برای صعود به این دور با هم می‌جنگند.

اعتماد به نفس

تاجیکستان در دو مصاف اخیرش با اردن بازنده نبوده و به یک برد و یک تساوی دست یافته ولی در سه مصاف پیشینش با این تیم بازنده بوده و در هر بازی چند گل دریافت کرده بود.

مقاومت

تاجیکستان درهیچ یک از چهار دیدار پیشینش در این دوره از جام ملت‌های آسیا ، بیش از یک گل دریافت نکرده و آخرین تیمی که در پنج بازی ابتدایی‌اش در این تورنمنت، چنین رکوردی را به نام خودش ثبت کرده، اردن بود که در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا۲۰۱۱ با دریافت ۷ گل این رکورد را رقم زده.

آمار قابل قبول اردن

اردن در چهار بازی ابتدایی‌اش در این دوره از جام ملت‌های آسیا ۹ گل زده و ۵ گل دریافت کرده که این تعداد برابر با مجموع گل‌های زده و خورده این تیم در مجموع دو دوره قبلی (با ۳ برد، ۲ تساوی و ۲باخت ) است. آنها ۳.۷  گل بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت به ثمر رسانده‌اند.

شوت از راه دور

چهار تا از گل‌های اردن در این دوره، از خارج از محوطه جریمه شلیک شده که این بهترین آمار در بین تمام تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. ازبکستان در سال ۲۰۱۱ (با زدن ۵ گل در شش بازی)، آخرین تیمی است که تعداد بیشتری گل این چنینی در یک دوره از رقابت‌ها داشته.

شوت‌های زیاد و ناکامی در گلزنی

علی شیرجلیلوف گرچه هنوز دراین تورنمنت موفق به گلزنی نشده؛ اما این به معنای عدم تلاش او نیست؛ چون این مهاجم تاجیکستانی تا به اینجای رقابت‌ها ۱۶ شوت زده که دو برابر بیشتر از تعداد شوت‌های دیگر هم‌تیمی‌هایش است.

با گزارش زنده این مسابقه همراه سایت رسمی فوتبال برتر باشید:

ترکیب تیم ملی تاجیکستان:

ترکیب تیم ملی اردن:

دقیقه ۱۰: سانتر بلند وینگر اردن به درون محوطه جریمه تاجیکستان با خروج یتیموف همراه بود

دقیقه ۱۸: فرار عالی بازیکنان تاجیکستان به سمت محوطه اردن با بدشانسی مهاجم تاجیکی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: در یک صحنه مشکوک بازیکن اردن در محوطه جریمه تاجیکستان سرنگون شد اما داور اعتقادی به اعلام خطای پنالتی نداشت.

خطای مشکوک به پنالتی برای تیم اردن:

دقیقه ۲۸: شاهروم سمیوف به علت مصدومیت نتوانست به بازی ادامه بدهد و در نهایت تعویض شد

دقیقه ۵۲: علیشر شکروف از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که به بیرون دروازه رفت

دقیقه  ۵۴: شروانی ماباتاشف با یک شوت از سمت چپ دروازه اردن خطرناک ترین موقعیت تاجیکستان را روی دروازه اردن ایجاد کرد

(گل) دقیقه ۶۶: محمد المردی با یک سانتر زیبا توپ را نصیب رساند که با یک ضربه سر دروازه تاجیکستان را باز کرد

اردن ۱ - ۰ تاجیکستان (گل اول اردن به تاجیکستان با گل به خودی هنانوف):

 

خلاصه بازی اردن ۱-۰ تاجیکستان را تماشا کنید:

.

.

برچسب ها
کد خبر : 1621
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

یوسف - 7 ماه پیش

به امید برو تاجیکستان(اسب سیاه) بنده بعد از برو تاجیکستان از شوق اشک خواهم ریخت. ایرانی
0 0
کاربر میهمان

م.خ - 7 ماه پیش

با یدن بازیهای انجام شده ار ابتدای لیگ برتر آسیا ، قطر2023 متاسفانه تیم ملی ایران در یک چهارم حذف خواهد شد .مدافعین جای خالی باز می گزارند وبازیکنان وسط به کمکنمی آیند وتنوتیز وهدفمند بازی نمی کنند و در مورد مهاجمین برابر آنچه دربازی ها دیده ایم ، جلو دروازه حریف با سر بالا، به جلو نمی آیند وهم تیمی خودش که شرایط بهتری رابرای زدن گل دارند، پاس نمی دهند و دوست دارند ،گل ملی بنام شخص او ثبت شود ،گرچه موقعیت هم تیمی اش بهتر بود.چرا قایدی،قدوس که اثر گزار، هستند، را کمتر از ۳۰ دقیقه تعویض نمودید. اگر دفاع مستحکم باشد باکمک خط میتنی و نه فقط ، زدن به زیره توپ وحمله مجدد ژاپن. و به مهاجمین بگویید مهم نیست چه کسی از ایران گل می زند، مهم بالا رفتن ازاین مرحله است.وهدف نهاییبرنده شدن بی چون وچرا ، مثل عراق یک مکعب دفاعیمستحکم و در ضد حمله ها ، با سر بالا، بانگاه به اطراف ،هم تیمی های خود راکه وضعیت وشرایط بهتری برای زدن گل را دارد. با یک پاس صحیح وبا کوچکترین اشتباه، درپاس کاری، ژاپنی ها در ربودن توپ پای حریف بسیار زیرک و سریع توپ رو به دروازه می رسانند.به امید اینکه یوز های به درد بخور وجوان وکارآمد مثل قائدی،) اصلا استقلالی نیستم ولی تکنیک وتاکتیک خوبی دارد وتندوتیز است( وسامان قدوسکه پخش کننده بسیار خوبی است در وسط میدان. مشکل،مهاجمین ما هستند و خود رای و هم تیمی ها رو درکنار خودنمی بینند. یوزهای ایران بزرگ، مثل ژاپن ، کم نیاورد و با تمام وجودشان، روی ،ژاپن راکم کنند که هرگز محال نیست.فقط باید به مدافعین و مهاجمین، این درس بسیار قدیمی را دربازی به انالیز و اینگونه بازی کنند مطمینا ژاپن را در ۹۰ دقیقه خواروخفیف خواهیم کرد.مشروط به انجام بازی مهاجمین ومدافعین به صورتی که گفتم.ودربازی های قبل رعایت نمیشد
0 0
پربازدیدترین اخبار