loader
00:00
0
کد خبر : 1861

چشم امید قطری‌ها به معز علی؛ یا حالا و یا هیچ‌وقت!

اختصاصی/ تیم ملی قطر برای آنکه بتواند از عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا دفاع کند، به یک معز علی آماده و در اوج نیاز دارد.

چشم امید قطری‌ها به معز علی؛ یا حالا و یا هیچ‌وقت!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی قطر پنج سال بعد از تجربه اولین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آسیا حالا تنها دو بازی دیگر تا تکرار این افتخار فاصله دارد اما اگر آنها بخواهند واقعا این افتخار بزرگ را تکرار کنند ، به بازگشت یکی از چهره‌های اصلی‌شان که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نقشی کلیدی را ایفا کرد، نیاز خواهند داشت.

معز علی با به ثمر رساندن ۹ گل حیاتی و سرنوشت‌‌ساز در دوره قبل این رقابت‌ها، نه تنها جام قهرمانی را برای اولین بار برای قطر فتح کرد، بلکه این تورنمنت را با کسب عنوان بهترین گلزن و باارزش‌ترین بازیکن جام به پایان برد.

هیچ کسی در توانایی‌ها و مهارت‌‌های فردی او تردیدی نداشت؛ هرچند که اکرم عفیف، هم‌تیمی‌اش هم با دادن ده پاس گل در آن تورنمنت، به اندازه علی مستحق این افتخار بود.

معز علی ۲۰۱۹ و معز علی امسال

حالا و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، اکرم عفیف همچنان در اوج آمادگی است و نمایش‌های خیره‌کننده‌ای را به اجرا می‌گذارد ولی نمی‌توان در مورد معز علی هم این را گفت. البته نباید معز علی را به خاطر کم‌کاری سرزنش کرد، چرا که او تمام تلاشش برای موفقیت قطر را به کار می‌گیرد.

نقشی که او به عنوان مرکز و کانون حملات قطری‌ها ایفا می‌کند، بسیار سرنوشت‌ساز و حیاتی است؛ چرا که با حرکات تماشایی‌اش، بازیکنانی مثل عفیف و حسن الهیدوس را در شرایط بسیار خوبی قرار می‌دهد. اما واقعیت این است که معز علی که تا به اینجای رقابت‌ها تنها یک گل زده، با معز علی دوره قبل فاصله زیادی دارد. هرچند که شاید از او این انتظار وجود نداشته باشد تا به اندازه دوره قبل گلزنی کند.

تنها گل این مهاجم ۲۷ ساله در برد ۰-۳ تیمش مقابل لبنان در دور گروهی از راه رسید و او در گلزنی در بازی های بعدی تیمش ناکام ماند.

آنچه نگران کننده‌تر به نظر می‌رسد این است که او نه تنها فرصت‌های گلزنی را از دست می‌دهد، بلکه حتی موقعیت‌های چندانی هم به دست نمی آورد و تا به اینجای رقابت‌ها تنها شش شوت به سمت دروازه حریفان داشته که تنها دو تا از آنها در چارچوب بوده.

البته خوشبختانه قطری‌ها ثابت کرده‌اند که تنها متکی و وابسته به معز علی نیستند و دیگر مهره‌های تیم به خوبی جور او را کشیده‌اند.

اکرم عفیف با به ثمر رساندن ۴ گل تا به اینجای رقابت‌ها، برای کسب عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت خیز برداشته و کاپیتان هیدوس هم با زدن دو گل، قصد دارد تا در این دوره از جام ملت‌ها که چهارمین و احتمالا آخرین حضورش در آن در سن ۳۳ سالگی را تجربه می‌کند، خوش بدرخشد.

حالا بزرگترین چالش قطری‌ها در این تورنمنت، پیش روی آنهاست؛  مصاف با قدرتی بزرگ به نام ایران در مرحله نیمه نهایی.

ایران با از پیش رو برداشتن ژاپن در دور قبل، نشان داده که یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست.

ایران قوی در تمامی خطوط

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت ایرانی‌ها، در خط حمله این تیم نهفته است: زوج مهدی طارمی، مهاجم پورتو و سردار آزمون مهاجم باشگاه رم که توسط دیگر بازیکنان دیگر شاغل در اروپا از جمله علیرضا جهانبخش و سامان قدوس حمایت می‌شوند و حتی بازیکنان باتجربه دیگری مثل کریم انصاری فرد که آماده است تا برای تیم به زمین برود.

هرچند که تیم ملی در دفاع نیز دست و پا بسته نیست. حتی با وجودی که صادق محرمی و مجید حسینی به دلیل مصدومیت تا پایان تورنمنت قادر به همراهی این تیم نیستند، ایران باز هم می‌تواند با حضور چهار مدافع باتجربه که به راحتی کنار هم بازی می‌کنند در زمین بدرخشد.

با حضور حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده، ایران با اقتدار و قدرت مقابل حریفان ظاهر می‌شود. ایران تا به اینجای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۴ گل از حریفان دریافت کرده ولی در هیچ یک از بازی‌ها، بیش از یک گل نخورده که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده و دیگری در پی اشتباه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این تیم از راه رسیده است.

اگر قطری‌ها بخواهند به فینال روز شنبه رسیده و امیدهایشان برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان را حفظ کنند، باید بدانند که کار سخت و بزرگی را در مقابل ایران پیش رو دارند. مصاف با تیمی که در رده بیست و یکم رنکینگ فیفا قرار دارد، کار بسیار سختی است و باید این را هم درنظر داشت که بازیکنان ایران که به دنبال کسب اولین قهرمانی آسیا از سال ۱۹۷۶ به بعد هستند، چیزی از نظر انگیزه کم ندارند.

به هر حال کار برای قطری‌ها سخت است و اگر آنها معز علی را در اوج نداشته باشند و با تمام قوا به سمت دروازه ایران حمله نکنند، کار برای آنها گره خواهد خورد.   

برچسب ها
کد خبر : 1861
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار