loader
03:40
0
کد خبر : 1005

چین- قطر؛ بازی مرگ و زندگی برای چینی‌ها

اختصاصی / تیم ملی چین برای آنکه بتواند به دور بعدی جام ملت‌های آسیا برسد، باید تحت هر شرایطی در دیدارش مقابل میزبان این تورنمنت به پیروزی برسد.

چین- قطر؛ بازی مرگ و زندگی برای چینی‌ها

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، دو تیم قطر و چین روز دوشنبه در شرایطی آخرین دیدارشان در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را برگزار می‌کنند که قطر صعودش به دور بعدی را قطعی کرده ولی چینی‌ها برای کسب سهمیه حضور در مرحله حذفی به هر ترتیبی که شده باید مقابل تیم میزبان به پیروزی برسند.

در پایان دور دوم مرحله گروهی، قطر با کسب هر شش امتیاز ممکن در صدر جدول قرار دارد و چین دو امتیازی است و دو تیم دیگر گروه یعنی لبنان و تاجیکستان هر کدام یک امتیاز کسب کرده‌اند.

مصاف‌های پیشین

مصاف‌های پیشین این دو تیم در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با سه برد برای چین و یک برد برای قطر به پایان رسیده ولی آخرین بار این تیم قطر بوده که توانسته چین را شکست دهد و این برد در مصاف دو تیم که در سال ۲۰۱۱ در مرحله گروهی این رقابت‌ها برگزار شد، با نتیجه ۰-۲ رقم خورد.

پایان یک روند متوالی

چین برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۲، در دو بازی متوالی‌اش در مرحله گروهی یک دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تن به تساوی می‌دهد. تنها باری که این تیم نتوانسته در هیچ یک از سه بازی‌اش در مرحله گروهی به پیروزی برسد، به سال ۱۹۸۰ برمی‌گردد.

خط دفاع منسجم

قطر در هر پنج بازی اخیرش در مرحله گروهی در جام ملت‌های آسیا به پیروزی رسیده و دروازه‌اش را بسته نگاه داشته. تنها کره‌جنوبی با شش و ایران با ۷ برد متوالی در بازی‌های مرحله گروهی جایگاه مناسب‌تری از این حیث در تاریخ این رقابت‌ها دارند.

ستاره‌ای به نام معز علی

معز علی ستاره تیم ملی قطر در مجموع پنج بازی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در ۱۱ گل نقش مستقیم داشته (با زدن ۸ گل و ۳ پاس گل).

برچسب ها
کد خبر : 1005
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار