loader
19:43
0
کد خبر : 9486

گزارش روز- اسپانیا به دنبال رکورد ۵ برد متوالی در یورو

اختصاصی/ در طول تاریخ رقابت‌های یورو تنها تیم‌های فرانسه، هلند، جمهوری چک و ایتالیا موفق به ثبت چنین رکوردی شده‌اند.

گزارش روز- اسپانیا به دنبال رکورد ۵ برد متوالی در یورو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی اسپانیا تا اینجای رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در تمام بازی‌هایش به پیروزی رسیده است. آنها حالا با ۴ پیروزی متوالی، خودشان را برای حضور در مرحله یک چهارم پایانی آماده می‌کنند و رکوردی را دراختیار دارند که در تاریخ لاروخا در یورو سابقه نداشته است.

رکورد پیشین ماتادورها

تیم ملی اسپانیا زیر نظر لوئیس آراگونس (در یورو ۲۰۰۸) و در یورو ۲۰۱۲ و یورو ۲۰۱۶، با هدایت ویسنته دل بوسکه، به سه برد متوالی دست یافته بود اما در بازی چهارمشان، کار برایشان با تساوی به پایان رسیده بود (تساوی بدون گل مقابل ایتالیا زیرنظر آراگونس و دو تساوی هم با دل بوسکه) و بدین ترتیب نتوانسته بودند به رکورد ۴ برد متوالی برسند؛ کاری که حالا شاگردان دلافوئنته موفق به انجامش شده‌اند.

مسیر اسپانیا در مسیر رکوردشکنی

ماتادورها در هر سه دیدارشان در دور گروهی یورو ۲۰۲۴، مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند و بر کرواسی، آلبانی و ایتالیا غلبه کردند. آن‌ها در دور یک هشتم پایانی هم با اقتدار گرجستان را از پیش رو برداشتند و برای رسیدن به رکورد ۵ برد متوالی در یورو، باید در دیدار با آلمان هم پیروز میدان لقب بگیرند و در صورت غلبه بر حریف در مرحله نیمه نهایی، به رکورد ۶ برد متوالی خواهد رسید و به تنهایی این رکورد را مال خود خواهند کرد.

اما این برای ماتادورها کافی نیست و آنها به دنبال پنجمین برد متوالی‌شان در یورو هستند تا نامشان را در صدر رکوردداران یورو در این زمینه ثبت کنند.

از سوی دیگر و نکته جالب توجه اینجاست که از نظر رکورد بازی‌های بدون باخت متوالی در یورو، اسپانیا با ۱۴ بازی بدون شکست، یکه تاز است؛ آن‌ها از باخت مقابل پرتغال در یورو ۲۰۰۴ تا باخت ۲-۱ مقابل کرواسی در دور سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶، در ۱۴ بازی متوالی طعم باخت در یورو را نچشیده بودند.

رکوردداران ۵ برد متوالی در یورو

  • فرانسه:

اولین تیمی که درتاریخ یورو موفق به کسب ۵ برد متوالی شده بود، فرانسه بود که برای قهرمانی در یک تورنمنت خانگی، در همه بازی‌هایش در یورو ۱۹۸۴ به پیروزی رسید و البته ششمین برد متوالی برای آنها از راه نرسید.

آنها بعد از ناکامی در راهیابی به یورو ۱۹۸۸، در تورنمنت بعدی یورو در سال ۱۹۹۲، در اولین بازی‌شان به تساوی ۱-۱ مقابل سوئد رضایت دادند.

  • هلند:

تیم ملی هلند هم در مسیر کسب تنها قهرمانی اروپایی‌اش، توانست تا به ۴ برد متوالی در یورو برسد. آن‌ها در اولین بازی‌شان در یورو ۱۹۸۸، مقابل شوروی شکست خوردند (و البته در بازی فینال همین شوروی را به زانو درآورده و قهرمان شدند). پس از این باخت، به ۴ برد متوالی دست یافتند و اولین قهرمانی‌شان در یورو را در آن تورنمنت تجربه کردند.

پنجمین برد متوالی هلند در یورو، به اولین بازی آنها در یورو ۱۹۹۲ برمی گردد که کارشان در این تورنمنت را با برد ۰-۱ مقابل اسکاتلند شروع کردند ولی در بازی دوم، مقابل تیم کشورهای مشترک المنافع (جانشین شوروی در آن تورنمنت)، به تساوی بدون گل رضایت دادند.

  • جمهوری چک:

تیم ملی چک، بدون سابقه قهرمانی در یورو، توانست در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به ۵ برد متوالی در یورو برسد. آنها در سه بازی ابتدایی‌اش در مرحله گروهی یوروی پرتغال مقابل هلند، آلمان و لتونی به پیروزی رسیدند و در بازی یک چهارم نهایی مقابل دانمارک هم پیروز میدان شدن ولی در بازی بعدی، در وقت‌های اضافه مقابل یونان که قهرمان آن تورنمنت لقب گرفت به زانو در آمدند.

تیم ملی چک در شرایطی گام به یورو ۲۰۰۴ گذاشت که در آخرین بازی‌اش در یورو ۲۰۰۰ به عنوان تیم پیروز از میدان بیرون آمده بود و با وجود کسب برد ۰-۲ مقابل دانمارک از گردونه رقابت‌ها حذف شده بود.

  • ایتالیا:

ایتالیا بعد از برد در سه بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ و پس از آن، بازی‌های یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی، در مراحل بعد نتوانست بردهایش را در نیمه نهایی تکرار کند. آن‌ها در آن دور ، اسپانیا را در ضربات پنالتی از پیش رو برداشتند و در بازی فینال ومبلی هم در ضربات پنالتی انگلیس را شکست داده و جام قهرمانی را فتح کردند.

برچسب ها
کد خبر : 9486
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار