loader
09:28
0
کد خبر : 10121

10 بازیکنی که با درخشش در یورو، قیمت‌شان بالا رفت!

اختصاصی/ فقط یک بازی دیگر تا پایان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ باقی و در ۵۰ بازی برگزار شده، ستاره‌های تیم‌ها مهارت‌هایشان را به نمایش گذاشتند. اتفاقی که باعث افزایش نجومی قیمت برخی از آنها شده است.

10 بازیکنی که با درخشش در یورو، قیمت‌شان بالا رفت!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ با برگزاری ۵۰ دیدار از ۵۱ بازی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، تکلیف این تورنمنت تقریباً مشخص‌شده و با انجام فینال یکشنبه‌ شب، عملا قهرمان یورو نیز مشخص خواهد شد. 

در بازی‌های برگزارشده، ستاره‌های تیم‌ها به بهترین نحو ممکن توانایی‌هایشان را به نمایش گذاشتند. در این میان تکلیف بازیکنان صاحب‌نام و مشهور مشخص بود اما برخی از بازیکنان نسبتا گمنام عملکردی فراتر از انتظار را به نمایش گذاشتند و برخی دیگر از ستاره‌ها نیز حیرت‌انگیز ظاهر شدند و همین موضوع، باعث خواهد شد تا باشگاهی متعددی به دنبال جذبشان بیفتند و منطقاً ارزش این بازیکنان در بازار نقل و انتقالات افزایش خواهد یافت و احتمالاً باید منتظر انتقالشان به تیم‌های بزرگ‌تری باشیم.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ ستاره‌ای که با درخشش در یورو، ارزش بالاتری در بازار نقل و انتقالات پیدا خواهند کرد را به شما معرفی کنیم.

فردی کادیوگلو (ترکیه)

مدافع توانای باشگاه فنرباغچه و تیم ملی ترکیه، در مسیر راه‌یابی تیمش تا مرحله یک‌چهارم نهایی یورو، بازی‌های فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت و یک تهدید هجومی دائمی در جناح چپ برای حریفان بود. او در برخی مواقع هم به خط میانی تیم ملحق می‌شد.

پس از درخشش کادیوگلو در تیم باشگاهی‌اش، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال انتقال او به آرسنال یا منچسترسیتی به گوش می‌رسید و اخیراً برایتون، منچستریونایتد و بوروسیا دورتموند هم به جمع مشتریان او اضافه شده‌اند. نکته جالب توجه اینجاست که استعدادیاب‌هایی از ۹ باشگاه مختلف به تماشای بازی ترکیه - اتریش در مرحله یک‌هشتم پایانی نشسته بودند که این ستاره ۲۴ ساله با طی ۱۲.۲ کیلومتر در جریان بازی، نقش پررنگی را در برد ۲-۱ ترکیه ایفا کرد و درعین حال رکورد پرتلاش‌ترین بازیکن یورو را شکست.

او توانایی بازی در پست‌های مختلفی را دارد و می‌تواند در جناح راست و چپ و همچنین به‌عنوان مدافع میانی در زمین حضور بیابد. کادیوگلو که فصل گذشته در فنرباغچه حضور داشت، ممکن است در بازار تابستانی به تیم دیگری منتقل شود.

ژرژ میکائوتادزه (گرجستان)

گل‌هایی که این ستاره در مصاف‌های تیمش مقابل ترکیه و جمهوری چک به ثمر رساند در صعود تاریخی گرجستان به مرحله یک‌هشتم پایانی یورو ۲۰۲۴، نقش پررنگی داشت. این بازیکن ۲۳ ساله مرحله گروهی رقابت‌ها را به‌عنوان بهترین گلزن دور گروهی به پایان برد.

این نمایش حیرت‌انگیز درواقع تداوم روند پربار او در فصل اخیر باشگاهی بود که او توانست در ۲۲ بازی با پیراهن متز فرانسه به ۱۴ گل برسد. سران باشگاه آژاکس آمستردام، در سال ۲۰۲۳ با پرداخت ۱۶ میلیون پوند، میکائوتادزه را از متز خریدند و او تنها در ۹ بازی برای آژاکس به میدان رفت و مجدداً به متز بازگشت. او که مشتریان فراوانی در همین مدت کوتاه پیدا کرده بود، شب گذشته قرارداد رسمی‌اش را با باشگاه موناکو امضا کرد به این تیم مشهور فرانسوی ملحق شد.

روبن وارگاس (سوئیس)

مهاجم فعلی باشگاه آگزبورگ در نمایش خیره‌کننده سوئیس در مصاف با ایتالیا که با برد تاریخی آنها مقابل آتزوری همراه بود، نقش پررنگی داشت و همین باعث شد در کانون توجهات بین‌المللی قرار بگیرد.

وارگاس ۲۵ ساله، نزدیک به ۵۰ بازی ملی برای تیم ملی سوئیس انجام داده و در آن مسابقه با بهره‌گیری از پاس گل رمو فرولر، به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقه شناخته شد.

در تابستان گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال انتقال قرضی او به کریستال پالاس مطرح بود و البته زیر ذره‌بین سران فیورنتینا نیز قرار داشت و حالا انتظار می‌رود که در پی درخشش او در رقابت‌های یورو، تیم‌های بیشتری به‌صف مشتریان او بپیوندند.

یان اوبلاک (اسلوونی)

اینکه آیا اوبلاک پس از یک دهه حضور در اتلتیکو مادرید به فکر ترک این باشگاه باشد یا خیر، بحث دیگری است اما اگر این بازیکن ۳۱ ساله تصمیم به تغییر آب‌ وهوا بگیرد، به‌ویژه بعد از نمایش درخشانش درمصاف اسلوونی مقابل پرتغال در دور یک‌هشتم پایانی که با باخت اسلوونی در ضربات پنالتی به پایان رسید، قطعاً مشتریان فراوانی خواهد داشت.

گرچه نمایش جادویی اوبلاک در آن بازی با سه مهار حیرت‌انگیز دیوگو کاستا در ضربات پنالتی به حاشیه رفت اما او در جریان ۱۲۰ دقیقه بازی در مقابل حملات پی‌درپی پرتغالی‌ها فوق‌العاده عمل کرد و با مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو در وقت‌های اضافه بازی، اشک ستاره پرتغالی را درآورد.

نیکو ویلیامز (اسپانیا)

حتی قبل از آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، نام این مهاجم اتلتیک بیلبائو در لیست خرید چند باشگاه بزرگ اروپایی قرار داشت و با نمایش‌های خیره‌کننده او در یورو، طبیعتاً مشتریانش هم افزایش پیدا خواهند کرد.

بارسلونا یکی از مشتریان پروپاقرص ویلیامز است. هواداران تیم کاتالان امیدوارند که در فصل آینده نیکو را در کنار لامین یامال در نوکمپ ببینند و به نظر می‌رسد که خود او تمایل زیادی دارد تا درصورتی‌که بارسلونا توان پرداخت قیمت او را داشته باشند، به نوکمپ منتقل شود.

آرسنال و لیورپول هم جزو مشتریان اصلی نیکو هستند. البته سران باشگاه بیلبائو هم امیدشان برای حفظ این بازیکن ۲۱ ساله را از دست نداده‌اند ولی احتمالاً پیشنهادات بالاتر از ۵۰ میلیون پوند برای او را موردبررسی قرار خواهند داد.

فابیان رویز (اسپانیا)

این طور به نظر می‌رسد که آینده هافبک اسپانیایی در پاری‌سن‌ژرمن چندان قطعی نیست اما رویز نقشی کلیدی را در موفقیت ماتادورها در یورو ۲۰۲۴ ایفا کرده است.

او قبل از بازی تیمش در مرحله نیمه‌نهایی یورو مقابل فرانسه گفت: «می‌دانم که نام من در هر پنجره نقل و انتقالاتی مطرح می‌شود. اما حالم در پاریس خوب است و هنوز سه سال دیگر از قراردادم باقی‌مانده و هنوز اهداف زیادی برای تحقق در پاری سن ژرمن دارم.»

بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس ازجمله تیم‌هایی هستند که در طول این مدت به جذب هافبک سابق ناپولی علاقه نشان داده‌اند.

یردی اشخاتن (هلند)

این هافبک هلندی، دو سال پیش و در ۲۵ سالگی اولین بازی‌اش را برای هلند انجام داد و در یورو ۲۰۲۴ در تیم اصلی رونالد کومان به میدان می‌رفت. اشخاتن در سال ۲۰۲۳ پس از ۴ فصل حضور در سری آ، با جدایی از بولونیا به آیندهوون پیوست و با این تیم قهرمان لیگ هلند شد و حالا شنیده می‌شود که نظر تعدادی از تیم‌های ایتالیایی ازجمله اینتر را به خود جلب کرده است.

او در ابتدای فوتبال حرفه‌ای‌اش در بازیکن پست ۱۰ در تیم تن‌هاخ هلند به میدان می‌رفت و در باشگاه تل استار تبدیل به یک هافبک دفاعی شد و حالا در بالاترین سطح ممکن فوتبالش را دنبال می‌کند.

فرانسیسکو کنسیسائو (پرتغال)

این وینگر پرتغالی به بهترین نحو ممکن گام در مسیر پدرش سرجیو کنسیسائو گذاشته است. آن‌ها دومین پدر و پسری هستند که هر دو موفق به گلزنی در رقابت‌های یورو شده‌اند.

اولین گل فرانسیسکو در این تورنمنت جذاب در مصاف با چک و در شرایطی که او از روی نیمکت وارد زمین شد از راه رسید. درعین‌حال این اولین گل ملی او نیز بود. کنسیسائوی جوان بعد از پشت سر گذاشتن یک‌فصل موفق در پورتو، در ماه مارس برای اولین بار توسط روبرتو مارتینز به تیم ملی پرتغال دعوت شد. این در حالی است که او قبل از پورتو، دوران ناامیدکننده‌ای را در آژاکس پشت سر گذاشته بود.

شنیده می‌شود چلسی یکی از مشتریان این بازیکن ۲۱ ساله است و مبلغ ذکرشده در بند آزادسازی او ۳۰ میلیون یورو (۲۵.۳ میلیون پوند) است که هفته آینده به ۴۵ میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

باریش آلپر ییلماز (ترکیه)

این بازیکن ۲۴ ساله گرچه نتوانست در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ برای تیمش گل بزند اما با شجاعت و انرژی بالایش، تبدیل به سمبلی در فوتبال ترکیه شد. ییلماز فصل گذشته در پیشی گرفتن گالاتاسرای از رقیب دیرینه‌اش، فنرباغچه در کورس قهرمانی نقش مهمی داشت و برای تیمش هفت گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل داد.

تابستان امسال تیم‌هایی از بوندسلیگا، سری آ و لیگ برتر به دنبال جذب او هستند و صاحب‌نام‌ترین مشتری او لیورپول است و احتمال دارد تا به‌زودی او را در پیراهن قرمز این تیم ببینیم.

ایوان شرانز (اسلواکی)

این بازیکن ۳۰ ساله قبل از آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، تنها سه گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده بود که آخرین بار این اتفاق در اکتبر ۲۰۲۱ رخ‌داده بود.

شرانز باتجربه که برای اسلاویا پراگ بازی می‌کند و اولین بازی ملی‌اش را در ۲۷ سالگی انجام داده بود، در یورو موفق شد در ۴ بازی، ۲ گل برای اسلواکی به ثمر برساند. از جمله گلزنی مقابل انگلیس در مرحله یک‌هشتم نهایی که اسلواکی را تا یک‌قدمی صعود به دور بعد پیش برد.

او فصل گذشته در لیگ چک در ۱۴ بازی یک گل برای اسلاویا به ثمر رسانده بود اما با درخشش در یورو ثابت کرد که هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن در زمین  دارد.

برچسب ها
کد خبر : 10121
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار