loader
12:40
1
کد خبر : 8524

گزارش روز: فاکتورهای تعیین‌کننده تیم‌های سوم صعودکننده به مرحله حذفی یورو

اختصاصی / در پایان دور گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، چهار تیم از شش تیمی که کارشان را در رده سوم گروه‌هایشان به پایان می‌برند، به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. اما این چهار تیم با چه ملاک‌هایی انتخاب می‌شوند؟

گزارش روز: فاکتورهای تعیین‌کننده تیم‌های سوم صعودکننده به مرحله حذفی یورو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم برتر اروپایی در شش گروه در حال پیگیری است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تیم‌های اول و دوم هرگروه مستقیما به دور بعد راه خواهند یافت و چهار تیم از شش تیمی که کارشان در مرحله گروهی را در رده سوم به پایان می‌برند، به مرحله یک هشتم نهایی خواهند رسید.

اما سوالی که مطرح است این است که ملاک‌های برگزیدن این ۴ تیم به چه ترتیب است؟

تیم‌هایی که به مرحله یک هشتم‌نهایی می‌رسند

با اتمام مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های اول و دوم هرگروه مستقیم به مرحله یک هشتم پایانی می‌روند که بدین‌ترتیب ۱۲ جایگاه از ۱۶ جایگاه را پر می‌کنند. چهار تیم باقی مانده برای تکمیل ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم را ۴ تیم برتری که مرحله گروهی را در رده سوم به پایان بردند، تکمیل می‌کنند.

فاکتورها و معیارهای تعیین کننده این تیم‌های سوم، به ترتیب اولویت این‌گونه هستند:

۱-تعداد امتیازات کسب شده توسط هر تیم در دور گروهی

۲- در صورت برابری امتیازات، تفاضل گل، تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود

۳- در صورت برابری تفاضل گل‌ها، تعداد گل‌های به ثمر رسیده مدنظر قرار خواهد گرفت

۴- در صورتی که همه این موارد برابر باشد، معیار بازی جوانمردانه لحاظ خواهد شد (تعداد کارت‌های زرد بازیکنان تیم یک امتیاز و کارت‌های قرمز سه امتیاز منفی محسوب می‌شود)

حریف تیم‌های سوم در دور یک هشتم  

سوالی که پس از این مطرح می‌شود این است که این ۴ تیم سومی که به دور یک هشتم صعودمی کنند، مقابل چه تیم‌هایی قرار خواهند گرفت؟

حریفان این تیم‌های سوم با در نظر داشتن عملکرد تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی تعیین می‌شود؛ یعنی تیم‌های صدرنشینی که بهترین عملکرد را در دور گروهی داشتند، حریفان تیم‌های سوم دور گروهی می‌شوند و این کار را برای صعود تیم‌های سوم به دور یک چهارم پایانی سخت‌تر خواهد کرد.

سومین دوره یوروی ۲۴ تیمی

اولین باری که ۲۴ تیم در رقابت‌های یورو حضور داشتند، به یورو ۲۰۱۶ فرانسه برمی‌گردد. آن دوره، اولین باری بود که در آن چهار تیم از برترین تیم‌هایی که کارشان در مرحله گروهی را در رتبه سوم به پایان بردند، به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند.

همین ماجرا هم بود که راه را برای صعود پرتغال به مراحل حذفی و درنهایت قهرمانی هموارکرد؛

چرا که پرتغال در آن دوره رقابت‌ها و در مرحله گروهی، کارش در گروه F را پشت سر تیم‌های مجارستان و ایسلند در رده سوم جدول به پایان برده بود ولی به عنوان یکی از تیم‌های برتر رده سومی به مرحله یک هشتم پایانی رسید و یکی یکی در مسیر رسیدن به فینال، رقبا را از پیش رو برداشت و در نهایت جام قهرمانی را مال خود کرد.

در سال ۲۰۲۰، دو تیم دیگر از تیم‌های سوم، یعنی سوئیس و اوکراین شگفتی‌ساز شدند، هرچند که در مرحله یک چهارم نهایی شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

برچسب ها
کد خبر : 8524
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

سعید - 2 ماه پیش

اگر گروه پنجم هر چهار تیم امتیاز برابر پیدا کنند ، تیم چهارم این گروه از تیم های سوم بقیه گروه ها امتیاز بهتری داره، احتمال صعود داره؟
2 0
پربازدیدترین اخبار