loader
22:34
1
کد خبر : 7926

گزارش ویژه برنامه فوتبال برتر درباره پرونده مبارزه با فساد در فوتبال

اختصاصی/ برنامه فوتبال برتر همچون دوشنبه شب‌های گذشته امشب نیز با اجرای محمدحسین میثاقی روی آنتن رفت.

گزارش ویژه برنامه فوتبال برتر درباره پرونده مبارزه با فساد در فوتبال

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، آخرین برنامه فوتبال برتر در فصل اخیر امشب از ساعت ۲۲:۳۰ و با اجرای محمدحسین میثاقی به صورت زنده از شبکه سه پخش می‌شود.

در این برنامه که طبق روال فصول گذشته فوتبالی، آخرین برنامه فصل ۱۴۰۲/۱۴۰۳ بود هفته پایانی لیگ برتر و نتایج، حواشی و داوری بازی‌هایی که طی دو برنامه گذشته امکان نمایش و بررسی آنها وجود نداشت به بحث و تحلیل گذاشته می‌شود.

⏰۲۲:۴۰

برنامه ساعت ۲۲:۴۰ دقیقه با صحبت‌های محمدحسین میثاقی درارتباط با بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و همچنین رقابت‌های امروز لیگ‌یک آغاز شد. او همچنین در ادامه از ماجرای پرونده فساد در فوتبال ایران گفت که باید مشخص شود در کدام مسابقات، توسط چه کسانی و چه اتفاقاتی رخ داده است.

فوتبال برتر | توضیحات میثاقی درباره رسیدگی مسئولان به پرونده فساد در فوتبال

الهیار صیادمنش بازیکن تیم ملی اولین میهمان اسکایپی برنامه بود و در ابتدا درباره مسائل باشگاهی خود گفت.

صیادمنش: نقل و انتقالات زمستانی از هال سیتی به خاطر شرایطی که داشتم که اختلافات نظرهایی بود، تصمیم شد دوستانه جدا شوم و دلم می‌خواست بازی کنم. به بلژیک رفتم بعد از اینکه در نیم فصل زیاد بازی نکردم به بلژیک رفتم و بازی کردم و شرایط بازی را پیدا کردم. من قرارداد دارم و فعلا می مانم.

صیادمنش: لیگ بلژیک یکی از بهترین لیگ‌ها برای ترنسفر بازیکن به لیگ‌های برتر دنیاست و سطح بالایی دارد. به خوبی با جو بلژیک آشنا شدم و امیدوارم بتوانم موفق باشم.

صیادمنش: جو بسیار خوبی در تیم ملی داریم. سفر طولانی به هنگ کنگ داشتیم و با وجود خستگی بازی خوبی کردیم و سه امتیاز مهم را گرفتیم که در سیدبندی کمک‌مان می‌کند. در این چند روز هم ریکاوری کردیم و آماده بازی فردا هستیم.

صیادمنش: الان در آسیا و در کل دنیا تیم ضعیفی وجود ندارد و همه بازی‌ها مثل فینال هستند. ما در تمام بازی‌ها با تمام وجود می‌رویم که صددرصد برنده شویم. فردا هم از این قاعده مستثنی نیست و با آمادگی کامل به بازی می‌رویم تا نتیجه خوب بگیریم.

صیادمنش درباره حضور ستاره‌های مطرح در خط حمله تیم ملی هم گفت: بازیکنان بزرگی در خط حمله داریم که سالیان زیادی است در اروپا و سطح بالا بازی می‌کنیم. ما هم از آنها چیزهای زیادی یاد می‌گیریم. امیدوارم بازیکنان جوان و باتجربه در کنار هم بتوانند عملکرد خوبی داشته و نتایج بهتری بگیرند.

او در مرحله بعد و در پاسخ به سوال میثاقی درباره کشتی‌گیر مورد علاقه‌اش گفت: هادی ساروی همشهری من است و از کشتی‌گیران مورد علاقه‌ام است که دیروز طلا گرفت. من و محمد هادی در ابتدایی هم‌مدرسه‌ای بودیم چون همشهری هستیم.

فوتبال برتر | گفت و گو با اللهیار صیادمنش در اردوی تیم ملی

فوتبال برتر | حواشی جشن صعود خیبر خرم آباد به لیگ برتر

⏰۲۲:۵۵

ابوالفضل جلالی مدافع چپ ملی‌پوش استقلال دومین میهمان برنامه بود که به صورت تصویری روی خط آمد. او درباره فصل خوبی که با استقلال سپری کرد، سخن گفت:

جلالی: فصل خوبی را داشتم و تنها خودم نمی‌توانستم به این موفقیت برسم. جا دارد تشکر کنم از بازیکنان استقلال که خیلی حمایتم کردند تا بهترین عملکردم را داشته باشم.

میثاقی که در مصاحبه قبلی با الهیار درباره کشتی صحبت کرده بود در این رابطه با جلالی هم صحبت کرد.

جلالی: من دوستان زیادی دارم. در آمل قهرمان های جهان داریم امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی همشهری ها و دوستان من هستند. 

میثاقی: فصل بسیار خوبی داشتی و بعد از حدود ۵۰۰ روز برگشتی. در جام جهانی هم برابر آمریکا عملکرد خوبی در دقایق حضورت داشتی. چگونه دوباره برگشتی؟ 

جلالی: جا دارد تشکر کنم از کادرفنی و آقای قلعه نویی که به من اعتماد کردند.تلاشم را می کنم تا جواب این اعتماد را بدهم. 

جلالی با اشاره به طولانی بودن سفر گفت: ما شب قبل از آن در لیگ برتر یک بازی سنگین داشتیم و بعد از آن پرواز سختی به هنگ کنگ داشتیم. فرصت کمی برای بازی داشتیم و هوا هم شرجی بود. در این هوا بازی خیلی سخت می شود. 

میثاقی: با ازبکستان چکار می کنیم؟ هم تیمی ات در استقلال هم آنجاست...؟

جلالی: بازی با هنگ کنگ هم خیلی سخت بود. دیگر بازی آسانی در رده ملی نداریم. بازی سختی با ازبکستان دارم. ماشاریپوف را می شناسم، چند بازیکن خیلی خوب دیگر دارند و بازی سختی داریم. با تمام وجود می جنگیم و انشالله مثل بازی با هنگ کنگ به یک برد خوب برسیم.

میثاقی: حضور ماشاریپوف در درخشش تو نقش داشت؟

جلالی: ماشاریپوف که اول آمد از همان ابتدا رابطه خوبی با هم پیدا کردیم. در نیم فصل دوم خیلی به من کمک کرد و موفقیت من در نیم فصل دوم با کمک های ماشاریپوف بدست آمد. من با ماشاریپوف هم اتاقی هم بودم. بعد از اینکه آرمین سهرابیان مصدوم شد با ماشاریپوف هم اتاق شدم. جلال الدین به من گفت من با تو راحت هستم اگر میشود هم اتاق شویم. خیلی پسر با شخصیتی است.

میثاقی: چطوری با هم صحبت می کنید؟

جلالی: واقعیت اینست که انگلیسی دست و پا شکسته بلد هستم. اما مفهوم را به او می رسانم.

میثاقی: شاید به خاطر همان با هم خوب هستید چون جفتتون چیزی نمی گویید؟

جلالی: نه اتفاقا حرف هم می زنیم با هم...

میثاقی: خب به ماشاریپوف بگو در را ببند هوا سرد است؟

جلالی: انشالله بعد از تیم ملی می آیم آنجا می گویم

میثاقی: با استقلال قرارداد داری؟

جلالی: قراردادم با استقلال تمام شده...فعلا با احترام به همه تمام تمرکزم روی تیم ملی است و انشالله بعد از بازی با ازبکستان همه چیز را می گویم.

فوتبال برتر | گفت و گو با ابوالفضل جلالی در اردوی تیم ملی

⏰۲۳:۲۵

محمد امین حزباوی مدافع جوان تیم ملی و باشگاه السد میهمان بعدی برنامه بود. او درباره فصل موفقش در السد سخن گفت.

حزباوی: خوشحالم که توانستم اولین قهرمانی را در اولین فصل حضورم در قطر تجربه کنم. لیگ قطر خیلی سخت است آن هم برای یک مدافع. دو تا از بازیکنان باتجربه تیم ملی شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان می‌دانند من چه می گویم. فصل سختی بود. خداراشکر که توانستم با دو جام قهرمانی این فصل را تمام کنم.

میثاقی: من خودم فکر نمی کردم در بهترین تیم قطر به تو بازی برسد؟چطوری جا افتادی در این تیم؟

حزباوی: اول فصل مشکل ویزا از قطر داشتم و اردوی پیش فصل را با تیم نبودم. به خاطر همین اردو بازی هایی در عربستان داشتیم اصلا بازی نکردم. حتی در لیگ دو سه بازی نبودم اما با تمرین و تلاشی که داشتم کم کم توانستم خودم را به ترکیب برسانم و از آن به بعد در تمام بازی ها بودم.

میثاقی: از فضای تیم ملی بگو. چندمین اردوی توست؟

حزباوی: من پنج شش اردو هست که در خدمت تیم ملی هستم. خداراشکر اردوهای خوبی داریم. همه بچه ها با هم خوب هستند. بزرگانی مثل آقا مهدی و آقای جهانبخش با ما طوری رفتار کردیم خداراشکر توانستیم در تیم ملی جا بیفتیم.

میثاقي: همچنان زیر ۲۳ سال هستی؟

حزباوی: بله من متولد اردیبهشت ۸۲ هستم. 

میثاقی: چند بازیکن ملی پوش قطری هم همبازی تو هستند در السد؟

حزباوی: بله ۹ تا ۱۲ بازیکن تیم ملی قطر با من هم تیمی هستند و فرصت خوبی است.  همیشه کری هم می خوانیم. بعد از جام ملت ها خیلی من را اذیت کردند. ما چهار صفر برده بودیم و من خیلی کری می خواندم اما بعد از جام ملتها کری می خواندند. گفتم بازهم باهم بازی می کنیم و تلافی خواهیم کرد.

میثاقی: از بازی با هنگ کنگ بگو؟چرا دو تا گل خوردیم؟

حزباوی: سفر خیلی طولانی داشتیم و هوا خیلی شرجی بود. شاید بهانه خوبی برای تیم ملی نباشد. هر بازی ملی سختی خودش را دارد. همه بازی های ملی سخت است و بازی های ملی با باشگاهی کاملا متفاوت است. خداراشکر سه امتیاز را گرفتیم. و این بهترین اتفاق برای ما بود.

فوتبال برتر | گفت و گو با حزباوی در اردوی تیم ملی

⏰۲۳:۳۵

جواد آقایی پور مهاجم جوان و موفق استقلال خوزستان که در اردوی تیم ملی حضور دارد میهمان بعدی برنامه بود. او مثل دیگر بازیکنان تمایلی به صحبت درباره شرایطش در لیگ برتر نداشت. آقای پور در ابتدا ماندن داماش در لیگ یک را تبریک گفت و درباره حضورش در اردوی تیم ملی حرف زد.

آقایی پور: این دومین بار است که به اردوی تیم ملی می آیم. تشکر می کنم از مربیان تیم ملی و شخص آقای قلعه نویی که من را دعوت کردند. خداراشکر می کنم که از من راضی هستند.

میثاقی: ۹ گل در لیگ برتر و عملکرد باشگاهی‌ت باعث شد که به تیم ملی دعوت شوی؟ بازی با هنگ کنگ چطور بود؟

آقایی پور: داریم کنار بازیکنان بزرگ کسب تجربه می کنیم. سعی می کنیم خودمان را نزدیک کنیم به اصول و تاکتیکی که در تیم ملی وجود دارد.

میثاقی: نزدیک بود گل هم بزنی؟

آقایی پور: حیف شد شانسی داشتم اما نشد. خدا بزرگ است شاید خدا برنامه بهتری برایم داشته باشد.

فوتبال برتر | گفت و گو با آقایی پور در اردوی تیم ملی

⏰۲۳:۴۰

علی خضریان عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه برنامه امشب بود که در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال با میثاقی صحبت کرد.

خضریان: سابقه فساد در فوتبال برمی گردد به سال‌های قبل که یکی از آنها قرارداد آقای ویلموتس بود. کمیسیون به این موضوع ورود کرد و هنوز پرونده باز است. از آن متوجه شدیم خیلی پرونده های دیگر در کشور و باشگاهی نوعی بسته می شود که زمینه شکایت ها را ایجاد می کند. مردم ما که عواطفشان با فوتبال درگیر است و دلال ها عواطف مردم را مقابل باشگاهها قرار می دهند و این آسیب می زند. این موضوعی است که دارد رسیدگی می شود و کمیسیون با این مسایل و چنبره دلالی روی باشگاهها مبارزه می کند.

خضریان: باید حقیقت را با مردم در میان بگذاریم. بخش شیرینش اینست که ورزش برای امر سلامت فردی و اجتماعی است. عموم ورزش هم در کشور ما اینگونه است و جای شکرش باقی است. بعضی هم انگار در این محیط ورزشی دارند بیماری را نشر می دهند. پرونده ای که در موضوع مس رفسنجان امروز باز شده براساس اطلاعاتی که کسب کردیم این یک نقطه قله کوه یخی است که تازه بیرون زده است. پرونده هایی که از دل این کار بیرون می آید و حتی برخی رسانه های برخط که تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفتند نشان می دهند که موضوع مبارزه با فساد اهمیت دارد که در دولت شهید ريیسی آغاز شد. 

فوتبال برتر | فرمول عجیب دلالان برای کسب درآمد با معرفی بازیکنان خارجی به باشگاه های ایرانی از زبان خضریان

خضریان: انتظار ما هم از فدراسیون فوتبال اینست که همکاری کند و به عنوان دستگاه ناظر و غیردولتی اداره می شود باید در این موضوعات مسئولیت‌پذیر باشد. انتظار ما از آقای تاج و فدراسیون اینست که شانه خالی نکنند. امروز کسانی از ارکان مدیریتی فدراسیون فوتبال بازداشت شده اند. این نشان می دهند فساد تا بالاترین ارکان فدراسیون پیش رفته است. این مبارزه با فساد به صورت کاملا همه جانبه و بدون نگاه رنگی و تیمی بررسی شود. این به نفع همه است. این اتفاقات اما و اگردار در داوری و رسانه و مسابقات اتفاق افتاده دیگر رقم نمی خورد و اینطوری آن تیمی که شایسته تر است موفق می شود.این پولهایی که در ورزش ما رواج پیدا کرد ابعاد امنیتی پیدا کرده است. حتما مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل نود آنرا رها نمی کند. این یک امر سیاسی و امنیتی است. این رسانه های برخط که دارند لجن پراکنی می کنند علیه ورزش کشور. ما ردهایی پیدا کردیم که اینها تغذیه می شوند با این پولهای کثیف. این فضای اقتاپوسی که در فوتبال ما توسط دلالها چیده شده است را در مجلس رها نمی کنیم. این موضوعی که از مس شروع شده به تیم های مهم و اصلی لیگ برتر رسیده باید در مورد آنها هم بحث شود.

میثاقی: این یک مطالبه عمومی است. مردم می خواهند شفاف و محکم و بدون تعارف برخورد شود. خودتان گفتید سه تا از ارکان فدراسیون کسی که داوران و مسابقات و نقل وانتقالات را انجام می دادند پایشان در این پرونده است. چکار کرده اند؟ نتیجه تعیین شده؟ چون این هم تبعات دارد؟

خضریان: ما در کمیسیون دوباره به این موضوع ورود کردیم که آیا این نحوه فساد که درباره اش صحبت می کنیم تاثیرگذاری روی نتیجه بازی ها و چینش داوری ها که اما و اگر دارد و یکی از بازداشت ها در همین رابطه بوده است....چنین چیزی در فضای فوتبال جهان هم بوده و یکی همان ماجرای یوونتوس است. ما نسبت به جهان شرایطمان حادتر نیست. نکته بعدی اینست که مبارزه با فساد هزینه دارد حالا که ما آغاز کردیم، انشالله فدراسیون هم همکاری می کند تا شفاف تر شود. جا دارد تشکر کنم از رسانه ملی که این موضوع را رها نکرده. این مبارزه با فساد وقتی آزاد می شود اتهامات به سوی رسانه ملی هم می آید. این هوچی گری هایی که بعضی ها انجام می دهند و توپی را به سمت رسانه ملی شوت می کنند به خودشان برخورد خواهد کرد. معلوم می شود کسانی که به فساد آلوده هستند. انتظار ما اینست که رسانه ملی محکم بایستد. همراهی دستگاههای مسيول هم با رسانه ملی است. ممکن است شما هم تحت اتهام قرار بگیرید. این اتفاق ها هست آنجایی که باید قضاوت شود دقیق است و عیار همه مشخص خواهد شد.

میثاقی: جای تقدیر دارد از دادگستری و دادستان کرمان. پرونده دارد پیش می رود. منتظر اتفاقات بعدی هم هستیم.

خضریان: امروز هم در اخبار دیدید که تعدادی از افرادی که در شرط بندی فعالیت می کردند امروز دستگیر شدند. 

میثاقی: دوستان در پلیس فتا گفتند که چقدر اعضای باندهای شرط بندی دستگیر شدند. 

فوتبال برتر | خضریان: موضوع پول های کثیفی که در ورزش به جریان افتاده است رگه های امنیتی سیاسی پیدا کرده است

خضریان: یک فضای بیرونی هم دارد که ردگیری می شود. این موضوع شرط بندی که از خارج کشور دارند مدیریت می کنند فوتبال ایران را. کسانی که در ترکیه و انگلستان دارند هدایت گری می کنند ردشان در داخل برخورد خواهد شد. جزییات پرونده را بیشتر از این نمی توانم بگویم. درفضای داوری، مربیگری و بازیکنان دلالی دارد مشکل ایجاد می کند. دو تا از رسانه ها مسیولان اصلی شان تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفتند چون اینها منشا فشار بر افکار عمومی برمدیران ورزش کشور می شوند.

میثاقی: این اخبار دروغین عجیب و غریب از کجا می آید؟

خضریان: این موضوع را از وزارت فرهنگ و پلیس فتا پیگیری شده است. برنامه شما هم باید از دستگاههای دیگر پیگیری کند. باید مردم را امین بدانیم. عموم ورزش ما سالم است و کنارش برخی مفاسد وجود دارد و در جمهوری اسلامی مبارزه با فساد وجود دارد. آنهایی که فاسد هستند و تحت تعقیب هستند عموما با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند. خودشان زمینه فساد را فراهم می کنند اگر افشا نشود آسیبش را نظام جمهوری اسلامی می خورد. این را هم دوباره بگویم که امروز کلیات این موضوع دلالی و شرط بندی در فوتبال بخشی از آن افرادی که اداره کنندگان اصلی این فوتبال بودند و ادعا درست اداره کردن داشتند باید بیایند پاسخ بدهند. اگر این مساله را در باشگاه مس اعلام نمی شد آیا دستگاههای ناظر و حراستی نباید اقدام می کردند. اگر گروه اندک فاسد نباید فضا اینقدر برایشان امن شده باشد که به این راحتی اقدامات متعددی انجام بدهند. تازه الان که مجلس و دستگاههای دیگر ورود کردند مشخص شده که چه اعداد و ارقامی جا به جا شده است. اتهام تعمد وجود دارد چون تکرار شده است.

فوتبال برتر | خضریان: مبارزه با فساد صورت خواهد گرفت، مردم گول افرادی که رسانه دارند و آنطرف آبی هستند را نخورند

خضریان: این بخشی که در مس رفسنجان می بینید یک تکه کوچک از اعداد بزرگ و کلان است. آن بخشی که می رود شرط بندی و با همکاری بازیکن و مربی و داور انجام شده سرسام آور است. این اتفاقات امیدوارم جلو برود و یک فضای سالمی را تجربه کنیم. خود مجموعه فوتبال هم باید از خودش نگهداری می کرد.

خضریان: این گلایه به مدیران اصلی فوتبالی این کشور وارد است که چرا فساد به این گستردگی وجود دارد. حوزه نظارتی باید جدیت بیشتری به خرج می داد برای مراقبت از سلامت فوتبال.... مردم با علاقه فوتبال می بینند اگر بدانند پشت صحنه این برخی دارند فساد می کنند باید شفاف کنیم تا داعیه داران این موضوع دارد دستشان رو می شود نیایند احساسات مردم را مقابل کسانی قرار بدهند که با فساد مبارزه می کنند.

میثاقی: کسی که مربی می آورد و کنارش ۵-۶ بازیکن خارجی به باشگاه می دهد. در حدود ۱۰ میلیون دلار مبلغ قرارداد است و می آید درصدش را می گیرد. این چرخه خیلی قابل رصد کردن است اما انگار عزمی وجود ندارد.

خضریان: این عزم شکل گرفته و مبارک است. جزو میراث رییسی است و ادامه پیدا می کند. جوانانی که در نهادهای امنیتی دارند برای کشور زحمت می‌کشند و مخلصانه با فساد مبارزه می کنند. من هم به عنوان یک سخنگو اینجا هستم کمیسیون با این دستگاهها ارتباط دارد و خیلی ها دارند کار می کنند که من فقط نتیجه زحمات آنها را بیان می کنم. 

فوتبال برتر | خضریان: اگر به رسانه ملی اتهاماتی وارد شد شما محکم بایستید، این بومرنگ به خودشان بر خواهد گشت

میثاقی: می دانم این قضیه ادامه دارد و امیدوارم مس رفسنجان شروعی باشد برای این مساله و خیلی چیزها مشخص شود. کدام بازی ها و کدام افراد دخیل بودند. گفتند مس رفسنجان می افتد رده پایین تر و اگر ده تیم هم قرار است بیفتد اشکالی ندارد...با شلوغی فضای مجازی یک گاردی برای خودشان ایجاد کردند با کلی صفحات فیک...

خضریان: دو نفری که از رسانه تحت بازداشت قرار گرفتند نشانه اینست که فقط مستطیل سبز را ندیدند و حاشیه هم مدنظر بوده است.

میثاقی: امروز می گویند بازیکن پیشنهاد دارد از فلان باشگاه. بعد مدیرهم مصاحبه و تایید می کند و قیمت بازیکن میلیاردها تومان بالاتر می رود. ما هر هفته سعی می کنیم راجع بهش صحبت کنیم. انشالله شروع لیگ برتر زمانی باشد که این مسایل همه حل شده باشد.

⏰۰۰:۱۵

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس دوازدهم و نماینده مردم کرمانشاه میهمان تلفنی برنامه در همین بخش بود.

رشیدی: مجلس از باب نظارتی خودش به مسایل مختلف ورود می کند. کمیسیون اصل نود به دقت این مسایل را رصد کرد. امیدواریم در دوره جدید مجلس هم کمیسیون اصل نود این مسایل را پیگیری کنند. نگاه مجلس صفر و صدی نیست. نه می گوییم فوتبال فاسد است و نه اینکه می گوییم فسادی نیست. در تمام دنیا در ورزش حرفه ای فساد وجود دارد. در فوتبال ما هم این هست. اما قسمت عمده ای نیست و بیشتر فوتبال ما سالم است و مردم با عشق دنبالش می کنند. نباید این شادی را با خبرهای دروغ و جعلی رسانه ای تحت تاثیر قرار بدهیم. برنامه خوب شما نشان داده که عزیزان در صدا و سیما حساس هستند روی این موضوع. مجلس هم به جد رصد می کند.  پرونده ویلموتس یا پرونده مس در دست بررسی است. من خواهشم اینست که اینها را به نتیجه برسانیم و به مردم گزارش بدهیم چه اتفاقی افتاد.

فوتبال برتر | صحبت های رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره فساد در فوتبال

⏰۰۰:۲۸

میثاقی: کی می توانیم به جزییات و مصداق ها برسیم. که کدام افراد و کدام بازی ها بوده اند؟

خضریان: بیان جزییات فعلا مقدور نیست چون همه چیز در اختیار ارکان قضایی است. اما حتما بدانند فقط مختص مس نیست و به تیمهای اصلی لیگ برتری هم کشیده شده و حتما به آنها هم می پردازیم. در سه موضوع مربیگری، داوری و رسانه ها بازداشت هایی صورت گرفته بعلاوه بازداشت هایی در حوزه شرط بندی و ارتباطاتی که با کشور ترکیه و انگلیس در زمینه شرط بندی برقرار شده بود...

میثاقی: یک بار دیگر اسامی دلال ها اعلام شد اما اتفاقی نیفتاد.

خضریان: افکار عمومی هرچقدر بیشتر همکاری کنند دست ما بازتر می شود. هرچقدر مردم بدانند مبارزه با فساد در جریان است و گول کسانی که منافع مالی دارند را نخورند. ارتباطات مالی برقرار شده بوده و باعث شده آنها به عنوان مدعی بخواهند انحراف ایجاد کنند. همه کنار هم باشیم و با مردم هم در میان بگذاریم...تفاوتی قائل نشیم. عدالت را پایه و اساس قرار بدهیم. 

میثاقی: ما هرهفته این را بررسی می کنیم و با دوستانمان در قوه قضاییه و مجلس و...پیگیری خواهیم کرد.

خضریان: ما نمی توانیم اسمی بیاوریم. اما نوع فسادهایی که صورت می گیرد...مثلا در خرید بازیکنان، بازیکنی است که از نظر قیمتی ۱۰۰هزاردلار ارزش دارد و بعد این را با ۵۰۰هزاردلار قرارداد می بندند. این بارها اتفاق افتاده است و فقط یک بازیکن نیست. ۴۰۰هزاردلار به بازیکن می دهند و قسط آخر را نمی دهند و بعد بازیکن شکایت می کند و ۶۰۰هزار دلار دیگر می گیرد. باشگاهها دولتی هستند و جریمه را می دهند. یک بازیکن ۱۰۰هزاردلاری نزدیک یک میلیون دلار آب می خورد و بازیکن هم ۲۰۰هزار دلار گرفته و بقیه گیر دلال آمده. در مربیگری یک مربی در یک باشگاه می گوید من فقط با فلان دلال کار می کنم و شما باید با آن دلال فقط کار کنید. با بازیکن ۱۰ میلیارد قرارداد می بندند و ۲ میلیارد به او می دهند و... اینکه می گوییم در رسانه ها هزینه می شود اینگونه است. عده ای می خواهند مانع از مبارزه با فساد شوند. 

فوتبال برتر | خضریان: پرونده مس رفسنجان نسبت به پرونده هایی که در حال تشکیل است عدد و رقمی نیست

میثاقی: باشگاهها نظارت ندارند و بررسی نمی کنند چرا به یک بازیکن ۵۰ میلیارد داده اند؟

خضریان: مدیرانی که در مدیران دولتی عوض می شوند و مدیربعدی با حکم دادگاه مدیرقبلی روبرو شده و برای دل هواداران این پولها را می دهند. این پول از کجا می آید؟ قطعا جلوگیری از این فساد به نفع مردم و فضای عمومی کشور است. به نظر من دستگاههای نظارتی فوتبال باید در اقداماتشان تجدیدنظر شود. آقای تاج به عنوان متولی پای این کار می ایستند و آنرا انجام می دهند. برخی شبهه را طرح می کنند فدراسیون فوتبال چون دولتی نیست نمی توان به آن ورود کرد. ما از نهادهای حقوقی پرسیدیم که ورود ما باعث می شود که در نهادهای بین المللی ضربه بخوریم. ولی حتی با رییس خود فیفا هم برخورد شده و یا در کشورهای صاحب فوتبال در اروپا این اتفاق افتاده است. ما هم همراهی فدراسیون فوتبال را طلب کردیم و در دیدار حضوری با رییس فدراسیون مطرح شده است. 

میثاقی: یک زمانی کمیته ای تشکیل شده بود که نظارت می کردند. نیاز به کمیته تخصصی هم هست. خیلی نگاه تخصصی نیاز دارد تا ماجرا را بهتر بفهمد.

⏰۰۰:۵۴

بهرام رضاییان مدیرعامل فولادخوزستان میهمان تلفنی بعدی برنامه بود. میثاقی در ابتدا از فصل سخت و عجیب فولاد و تعویض های مدام مربی و در نهایت ماندن در لیگ برتر از او پرسید.

رضاییان: فولاد تیم ریشه داری است در سرزمینی که چشمه جوشان بازیکن و استعداد است. مشکلاتی برای فولاد امسال پیش آمد و در نهایت بازیکنان و مربیان و عوامل باشگاه تصمیم گرفتیم باید دست به دست هم بدهیم و تیم را حفظ کنیم و خداراشکر این اتفاق افتاد. باید تلاش کنیم دیگر چنین اتفاقی برای فولاد رخ ندهد.

رضاییان: هیات مدیره کارخانه فولاد در مسیر مسیولیت های اجتماعی واقعا تیم را حمایت میکنند. هفته گذشته هم تاکید کردند که دیگر چنین اتفاقی نیفتد و تن و بدن هواداران نلرزد. فوتبال برای مردم خوزستان خیلی مهم است و حال و روز فولاد روی حال و روز مردم تاثیر دارد. یک گروه بزرگ حسابرسی گذاشتند تا مسایل را دقیق بررسی کنند. 

میثاقی: کنفرانس های خبری بعد از بازی فولاد و نساجی را دیدید؟

رضاییان: بازی که با نساجی داشتیم آقای ساکت الهامی توانست با حمایت آقای حدادیان و پرشورهای نساجی تیم را نگه دارد و بازی آخر هیچ حساسیتی نداشت. اما این تیم با تمام وجود مردانه جنگیدند ولی بازیکنان وهواداران ما تلاش کردند و با کمک خدا و برنامه ریزی شبانه ما یک، صفر برنده شدیم. بدون حرف و حدیث و می توانستیم گلهای بیشتری هم بزنیم. 

میثاقی: گفت رضاییان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال است و ممبینی خوزستانی است می خواست فولاد بماند...

رضاییان: از نظر داوری و خیلی از مسایل ما ضرر کردیم. بازی با شمس آذر و سپاهان از داوری ضرر کردیم. استقلال خوزستان با قدرت سه تا بازیکن خارجی گرفت و تیمش زیر و رو شد. آقای ممبینی چه ارتباطی با ما دارد. آقای ممبینی هیچ دخل و تصرفی نداشته و نه صحبتی با ما و دیگر تیم های خوزستانی نداشته است. فولاد با اینهمه پتانسیل نباید کارش به اینجا می رسید.

⏰۰۱:۰۷

برنامه که از آخرین ساعات روزدوشنبه آغاز شده بود ساعت ۱:۰۷ دقیقه صبح سه شنبه و البته خیلی زودتر از هفته های گذشته به پایان رسید.

برچسب ها
کد خبر : 7926
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

حمید - 1 ماه پیش

اگر از ریشه می خواهید فساد را ریشه کن کنید از فدراسیون و انتخاب تاج شروع کنید.
2 1
پربازدیدترین اخبار