loader
00:04
0
کد خبر : 9629

گفتگوی اختصاصی فوتبال برتر با الکس رودریگز درباره تیم ملی اسپانیا

اختصاصی / تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ عملکرد خوبی داشته و حالا و به لطف ستاره‌هایش در مرحله نیمه نهایی یورو حضور دارد.

گفتگوی اختصاصی فوتبال برتر با الکس رودریگز درباره تیم ملی اسپانیا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست با کسب سه برد در بازی‌هایش در مرحله گروهی، به مراحل حذفی رسیده و در دو بازی‌اش مقابل گرجستان و آلمان هم خوش درخشید تا خودش را به یک قدمی فینال برساند.

به همین بهانه، فوتبال برتر گفتگویی اختصاصی را با الکس رودریگز، یکی از برترین خبرنگارهای ورزشی شبکه تلویزیونی TVE اسپانیا که به عنوان مسئول اصلی پوشش یوروی آلمان برای این شبکه تلویزیونی، به آلمان سفر کرده انجام دادیم و پای تحلیل‌های او در مورد نقاط ضعف و قوت اسپانیا و عملکرد لاروخا در این تورنمنت نشستیم. در اینجا می‌توانید متن این گفتگوی جذاب را مطالعه کنید:

  • عملکرد اسپانیا تا به اینجای یورو ۲۰۲۴ را چطور می‌بینید؟

سلام. حالتان چطور است؟ من الکس رودریگز هستم، از شبکه TVE  اسپانیا و می‌خواهم جواب سوالات شما را بدهم. واقعیت این است که تا قبل از شروع تورنمنت، سطح توقعات از اسپانیا خیلی بالا نبود، اما راجع به بازی‌هایی که اسپانیا تا اینجا ارائه کرده، فکر می‌کنم اسپانیا تا قبل از این، تردیدهایی در ذهن ما باقی گذاشته بود؛ مثلا سبک بازی تیم، آنقدرها تعریف شده و مشخص نبود ولی اینجا در یورو، هم دلافوئنته و هم بازیکنان تیم این تردیدها را از بین برده‌اند و سطح توقع هواداران را تا حدی بالا بردند که تا قبل از این تصورش را هم نمی‌کردیم.

همه‌چیز تا اینجا خوب پیش رفته و تیم نشان داده که این توانایی را دارد که با سبک‌های مختلفی بازی کند. قبلا، از تیم لوئیز انریکه این انتقاد می‌شد که فقط بلد است تا با سبک معروف تیکی-تاکا بازی کند، ولی حالا تیم تغییر کرده است؛ اسپانیا حالا می‌تواند از جناحین استفاده کند و زوج خیلی خوبی به نام‌های لامین یامال و نیکو ویلیامز را دارد که این زوج، تا اینجای تورنمنت، حسرت برانگیزترین زوج یورو بودند و اینها سطح توقعات از تیم را بیشتر و بیشتر کرده است.

  • عملکرد آلمان در این تورنمنت و در بازی با اسپانیا را چطور دیدید؟

در مورد آلمان هم اگر بخواهم صحبت کنم، به نظرم هواداران تیم ملی آلمان هم سورپرایز شدند؛ از یک سمت بحث اوضاع تیم آلمان تا قبل از یورو مطرح است و از سوی دیگر بحث ملحق شدن تونی کروس به تیمی که مملو از تردید بود. تا قبل از آن، ناگلزمان هنوز نتوانسته بود تا از تیمش عملکرد خوبی بگیرد.

این را به یاد داشته باشیم که آلمان با سابقه قهرمانی اخیر در جام‌جهانی ۲۰۱۴، در شرایطی بحرانی گیر افتاده بود ولی در یورو، تیم قدرتمندی نشان داد که توانایی بالایی داشتند؛ با ترکیبی از بازیکنان کهنه‌کار و بازیکنان جوانی مثل موسیالا که تیم ترسناکی را شکل داده بودند. برای همین، بازی برابری را شاهد بودیم.

  • به نظرتان بهترین تیم‌های تورنمنت تا به اینجای رقابت‌ها کدام تیم‌ها بودند؟

به نظر من تا اینجای یورو، دو تیم اسپانیا و آلمان بهترین بازی‌ها را داشتند. آنها سبک‌های تقریبا مشابهی را دنبال کردند.

  • فکر می‌کنید کدام تیم می‌تواند قهرمان یورو شود؟

فکر می‌کنم که قهرمان یورو از این سمت مسیر می‌آید. امیدواریم که اسپانیا در بازی بعدی‌اش هم به پیروزی برسد و به فینال صعود کند. اسپانیا یا فرانسه، قهرمان این دوره یورو خواهند بود.

  • نظرتان درمورد نقاط ضعف ونقاط قوت اسپانیا چیست؟

نقطه ضعف اصلی اسپانیا، شاید کمی بی‌تجربگی بعضی از بازیکنان در این تورنمنت سطح بالا باشد؛ باید ببینیم که آیا در بازی‌هایی که تیم به سختی برمی‌خورد، این بازیکنان می‌توانند از پس سختی‌ها بربیایند یا نه؛ مخصوصا از نظر مسائل دفاعی.

این موضوعی است که اسپانیا هنوز از این لحاظ محک نخورده است. از نظر نقاط قوت، اسپانیا تیمی است که از نظر تاکتیکی خیلی خوب ساخته و پرداخته شده است و آلترناتیوهای زیادی برای بازی دارد، خیلی خوب بازی می‌کند و حس خوبی را منتقل می‌کند و با این دو بازیکن، یعنی لامین یامال و نیکو ویلیامز، موقعیت‌های تهاجمی خیلی خوبی را ایجاد می‌کند.

  • نظرتان در مورد لامین یامال و توانایی‌های فوتبالی‌اش چیست و به نظرتان سقف فوتبالیش کجاست؟

درباره لامین یامال؛ او در حال مبدل شدن به یک ستاره حیرت‌انگیز است؛ در حالی که فقط ۱۶ سال سن دارد، در مسیر تبدیل شدن به یکی از مهره‌های تاثیرگذار اسپانیاست. یامال در زمین آنقدر ساده کارها را انجام می‌دهد که حیرت‌انگیز است و حالا ویرانگرترین بازیکن تیم است. او منابع فوتبالی خیلی زیادی دارد و اگر همین‌طور پیش برود و همین روند رشد را طی کند، بدون هیچ تردیدی تبدیل به یکی از چهره‌های بزرگ فوتبال دنیا خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 9629
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار