loader
12:51
0
کد خبر : 6400

یورو ۲۰۲۴ آلمان ؛ از دغدغه ناآرامی‌های دنیا تا تدارک جشنی بزرگ

اختصاصی/ آلمان در شرایطی آماده میزبانی از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ می‌شود که تهدیدات جهانی حتی بر این رقابت‌ها هم سایه انداخته است.

یورو ۲۰۲۴ آلمان ؛ از دغدغه ناآرامی‌های دنیا تا تدارک جشنی بزرگ

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، شش هفته قبل از آغاز بازی‌های المپیک پاریس، آلمان در اولین بازی یورو ۲۰۲۴، در روز ۱۴ ژوئن در مونیخ در مقابل اسکاتلند، بازی افتتاحیه یورو را برگزار خواهد کرد. در شرایطی که از فرانسه و انگلیس به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی در این تورنمنت یاد می‌شود، اما آلمانی‌ها نیز پس از برد مقابل فرانسه و هلند در ماه‌های اخیر، نشان داده‌اند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در ابتدا قرار بر این بود که جولیان ناگلزمن ۳۶ ساله، سر مربی جوان این تیم، بعد از اتمام یورو، نیمکت ژرمن‌ها را ترک کند ولی اخیراً قراردادش را تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید کرد.

جان گرفتن فوتبال آلمان

در این فصل فوتبال آلمان جان تازه‌ای گرفته؛ بایرلورکوزن که با سرمربی جوانش، ژابی آلونسو از هفته‌ها قبل قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را مسجل کرده بود، در روز ۲۲ می در فینال لیگ اروپا برابر آتالانتا قرار گرفت و هرچند در عین ناباوری شکستی سنگین را تجربه کرد اما فصل درخشانش را با کسب دو جام بوندس‌لیگا و حدفی آلمان به پایان رساند.

از سوی دیگر بوروسیا دورتموند دیگر نماینده آلمان در یک فینال اروپایی، اول ژوئن در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف رئال مادرید خواهد رفت و همین خبر از بازگشت ژرمن‌ها به روزهای اوج فوتبالی می‌دهد.  فیلیپ لام مدافع سابق آلمان که رئیس کمیته برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۴ است در این باره گفته:«مشتاقانه منتظر یک فستیوال بزرگ در کنار هم هستیم و اگر آلمان عملکرد خوبی داشته باشد این مسابقات بهتر خواهد شد. همیشه وقتی تیم میزبان تا مراحل پایانی تورنمنت پیش می‌رود، تورنمنت بهتری را شاهد خواهیم بود.»

ماموریتی بزرگ

یورو ۲۰۲۴، در واقع سه سال پس از دوره قبلی این رقابت‌ها برگزار می‌شود؛ چرا که دور قبلی این رقابت‌ها، به خاطر پاندمی کووید ۱۹ یک سال به تعویق افتاده بود که آن دوره هم با محدودیت‌های زیادی برگزار شد. اما در این دوره، دیگر محدودیتی وجود نخواهد داشت و انتظار می‌رود استادیوم‌ها مملو از جمعیت باشند. طبق برآوردها حدود ۲.۷ میلیون هوادار در ۵۱ مسابقه در ۱۰ استادیوم حضور خواهند داشت؛ فینال یورو ۲۰۲۴، در روز ۱۴ جولای در استادیوم المپیک برلین در ۱۴ جولای برگزار خواهد شد.

نگرانی‌های امنیتی

این دوره از رقابت‌های یورو، در سایه نگرانی‌های سیاسی امنیتی برگزار می‌شود؛ این روزها با ادامه درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین و آغاز درگیری‌های بزرگ در خاورمیانه، امنیت جهانی به خطر افتاده و از همین رو، حفظ امنیت این تورنمنت، یک وظیفه بزرگ بر دوش آلمانی‌هاست.
ژرمن‌ها به شدت نگران حملات تروریسی هستند و از ماه اکتبر در حالت آماده‌باش قرار دارند. حمله تروریستی در مسکو در اواخر ماه مارس که منجر به کشته شدن ۱۴۴ نفرشد، نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرد و در همان زمان گروه تروریسی داعش تهدید کرده بود که به بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در پاریس، لندن و مادرید حمله می‌کند؛ اتفاقی که هرگز رخ نداد.

از همین رو تدابیر امنیتی بیشتری برای مصاف بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در ماه مارس در آلیانز آرنا درنظر گرفته شد.

آلیانس آرنا حالا میزبان بازی افتتاحیه یورو است و یادآوری خاطرات یورو ۲۰۱۶ در فرانسه که درست پس از حملات پاریس و بروکسل، با تلاش نافرجام برای بمب‌گذاری انتحاری در ورزشگاه دو فرانس در جریان بازی فرانسه و آلمان همراه بود، باعث شده تا آلمانی‌ها با جدیت بیشتری برروی مسائل امنیتی تمرکز کنند.

در هر حال مقامات امیدوارند تا یورو ۲۰۲۴ هم مثل یورو ۲۰۱۶ در فضای مملو از جشن و شادی و بدون دردسرهای امنیتی برگزار شود.

برچسب ها
کد خبر : 6400
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار