loader
16:50
0
کد خبر : 7913

۱۰ روز طلایی که گولسیانی را به جام ملت‌های اروپا رساند

اختصاصی/ ستاره خط دفاعی پرسپولیس در فاصله کمتر از ۱۰ روز بعد از زدن گل قهرمانی پرسپولیس، یک پاس گل تاثیرگذار با لباس تیم ملی کشورش داد.

۱۰ روز طلایی که گولسیانی را به جام ملت‌های اروپا رساند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی و ۳۳ ساله پرسپولیس اینروزها همراه تیم ملی کشورش در آستانه حضور در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۲۴ است که چند روز دیگر در کشور آلمان برگزار می‌شود.

شب گذشته و در دیدار تدارکاتی تیم ملی گرجستان برابر مونته‌نگرو که با پیروزی سه، یک تیم گرجستان به پایان رسید گولسیانی ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. او در نیمه اول پاس گل اول تیمش را به اوتار کایتاشویلی داد تا در آستانه بازی‌های یورو این امید را به وجود بیاورد که بتواند در این تورنمنت بزرگ بازی کرده و تنها نماینده لیگ برتر ایران در رقابت های جام ملت‌های اروپا باشد.

گئورگی و سانیول

گولسیانی در حالی ایران را ترک کرد که با گلزنی مقابل مس رفسنجان، پرسپولیس را به مقام قهرمانی در لیگ‌برتر رساند و ۹ روز بعد درترکیب خط دفاعی تیم ملی گرجستان جزو یاران اصلی ویلی سانیول سرمربی فرانسوی و بازیکن نامدار و سابق بایرن‌مونیخ قرار گرفت.

با این وجود بعد از پیروزی مقابل مونته‌نگرو، نظر کارشناسان این بود که تیم ملی گرجستان توانست تاثیرخوبی را در این بازی از خود به جای گذاشته و با روحیه بالایی به یورو۲۰۲۴ می‌رود. گئورگی گولسیانی و هم‌تیمی‌هایش بازی بعدی‌شان را در رقابت‌های یورو و در شهر دورتموند برابر ترکیه برگزاز خواهند کرد.

گرجستان در گروه F مسابقات با تیم‌های ترکیه، پرتغال و جمهوری چک هم گروه است و با توجه به چیدمان گروه در صورت عملکرد خوب، شانس صعود هم خواهند داشت.

چرا گولسیانی؟

تیم ملی  گرجستان در حالی پیش از سفر به آلمان و در شهر پودگوریتسا به مصاف مونته‌نگرو رفت که ویلی سانیول سرمربی این تیم نسبت به بازی قبلی تیمش برابر یونان دو تغییر در ترکیب تیمش اعمال کرد. در یکی از تغییرات او به جای سولومون کویرکولیا که به دلیل مصدومیت انفرادی تمرین می‌کند، از گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس در ترکیب استفاده کرد و به نظر این تغییر برای مرد فرانسوی جواب داده است. این اولین بازی ملی مدافع بلندقامت حاضر در لیگ برتر ایران برای تیم کشورش بود و جالب اینکه گئورگی در اولین بازی ملی‌اش، اولین پاس گلش را هم داد.  گرجستان در برابر مونته‌نگرو نمایش خوبی داشت و موقعیت‌های گلزنی زیادی ایجاد کرد. گئورگی در همان دقیقه ۱۰ ابتدا می‌توانست دروازه را باز کند اما توپ به کرنر رفت. با ارسال کرنر او روی توپ اثر گذاشت و پاس گل اول را داد.

بیستمین تیم جام پیش از شروع

رقابت‌های یورو۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم در ۱۰ شهر آلمان برگزار می‌شود و تیم‌ملی گرجستان برای اولین بار در تاریخ این کشور پا به رقابت‌های جام‌ملتهای اروپا می‌گذارد.

براساس گزارش‌ها ارزش کل ۲۴ تیم شرکت کننده در یورو ۱۱.۶ میلیاردیورو است. گران‌ترین تیم این مسابقات انگلستان با ۱.۵۲ میلیاردیورو است و رومانی با ۹۲.۱۳ میلیون یورو ارزان‌ترین تیم مسابقات است.

تیم ملی گرجستان هم در میان ۲۴ تیم حاضر در رقابت‌ها در رتبه بیستم از نظر ارزش بازیکنان قرار دارد. ارزش بازار تیم ملی این کشور ۱۶۱.۱۵ میلیون یورو برآورد شده است. ارزش بازیکنان این تیم از رومانی، آلبانی، اسلواکی و اسلوونی بالاتر برآورد شده است.

 

 

برچسب ها
کد خبر : 7913
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار