19:20
0
کد خبر : 14646

منچسترسیتی - آرسنال؛ جدال غول‌ها در حساس‌ترین بازی فصل

آرسنال برای اینکه نشان دهد به سطح قهرمانی در لیگ رسیده، چاره‌ای جز کسب پیروزی در خانه رقیب مستقیم خود ندارد‌‌.

منچسترسیتی - آرسنال؛ جدال غول‌ها در حساس‌ترین بازی فصل

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر انگلیس در حساس‌ترین مسابقه هفته پنجم برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

پس از دو قهرمانی متوالی منچسترسیتی بالاتر از آرسنال در لیگ، شاگردان میکل آرتتا به دنبال پایین کشیدن تیم پپ گواردیولا از تخت پادشاهی و اولین قهرمانی لیگ پس از ۲۱ سال هستند و تقابل رودررو، نقش موثری در کورس قهرمانی جذاب این فصل لیگ برتر خواهد داشت. در فصل گذشته، آرسنال مقابل سیتی به یک برد و یک تساوی رسید و هیچ گلی را دریافت نکرد اما در نهایت، رقابت قهرمانی را در هفته پایانی لیگ به سیتی، قهرمان چهار دوره اخیر لیگ واگذار کرد. در این فصل نیز با توجه به چهار برد سیتی در چهار هفته ابتدایی فصل، این تیم با دو امتیاز بیش‌تر نسبت به آرسنال پا به این مسابقه می‌گذارد. این عملکرد فوق‌العاده سیتی باعث شده تا ۱۷۳ امتیاز آرسنال در دو فصل، برای کسب عنوان قهرمانی لیگ کافی نباشد.

آرسنال البته در شرایط سخت و بحرانی مصدومیت‌های زیاد بازیکنان خود، هفته گذشته در شهرآورد لندن مقابل تاتنهام به یک پیروزی ارزشمند رسید تا توانایی خود برای قهرمانی را ثابت کند. اما برای اینکه این تیم خود را در حد و اندازه مدعی واقعی قهرمانی نشان دهد، هیچ چیز بهتر از پیروزی مقابل سیتی در یک مسابقه جذاب نیست. البته آخرین بازی دو تیم، چندان جذاب و خاطره‌انگیز نبود. جایی که در ورزشگاه اتحاد، دو سرمربی ۸ مدافع میانی را در زمین قرار دادند و در نهایت یکی از مسابقات سرنوشت‌ساز کورس قهرمانی، با تساوی بدون گل در یک دیدار کم موقعیت به اتمام رسید. در این مسابقه، آرسنال با ۰.۶۶ امید گل تنها شش شوت را به ثبت رساند که کم‌ترین میزان شوت این تیم از نوامبر ۲۰۲۱ به این سمت محسوب می‌شود.

توپچی‌ها که در این فصل سه برد و یک تساوی را کسب کرده‌اند، بیش از اینکه تیمی بی‌رحم و تهاجمی باشد، یک تیم اقتصادی و باهوش بوده است. این تیم در رده‌بندی تعداد شوت و امید گل، در رده چهاردهم لیگ قرار گرفته اما از حیث لمس توپ در محوطه جریمه حریف، تیم چهارم لیگ بوده است. چالش بزرگ آرسنال در این مسابقه، مصدومیت کاپیتان و طراح اصلی حملات این تیم یعنی مارتین اودگارد خواهد بود. با توجه به غیبت او، انتظار می‌رود آرسنال رویکرد تدافعی خود در جدال لیگ برتری با تاتنهام و دیدار با آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا در این مسابقه را نیز ادامه دهد.

در سمت مقابل سیتی صدرنشین در شرایطی پا به دیدار می‌گذارد که ارلینگ هالند، آقای گل دو فصل اخیر لیگ و نفر اول جدول گلزنان این فصل با ۹ گل زده در ۴ بازی، به دنبال به ثمر رساندن صدمین گل خود برای سیتی در تمامی مسابقات خواهد بود. او در سه بازی اخیر لیگ برتر، دو هت‌تریک و یک بریس را به نام خود ثبت کرد و پس از لوئیز سوارز در سال ۲۰۱۳، تبدیل به دومین بازیکن تاریخ لیگ شد که چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای را در جلوی زمین به نمایش می‌گذارد. با یک گل دیگر، هالند به سریع‌ترین بازیکن لیگ تبدیل می‌شود که در یک فصل، از مرز ۱۰ گل عبور می‌کند. رکوردی که پیش از این با ۱۰ گل در ۶ مسابقه، در اختیار خود او و میک کویین است.

با توجه به تساوی بدون گل خانگی مقابل اینتر، احتمال تغییرات در ترکیب سیتی برای این مسابقه وجود دارد. حضور جرمی دوکو در ترکیب اصلی سیتی، یکی از احتمالات جذاب این مسابقه خواهد بود. بازیکنی که فصل پیش، در رده دوم خلق خطر از طریق حمل توپ بین بازیکنان لیگ قرار گرفت.

سیتی در ۱۳ بازی قبلی لیگ برتری خود، به پیروی رسیده و این در حالی است که تنها شش بار تیم‌های لیگ، موفق به کسب بیش از ۱۴ برد متوالی در لیگ شده‌اند که سه بار آن، توسط منچسترسیتی گواردیولا رخ داده است. در طرف مقابل نیز آرسنال در ۱۱ مسابقه خارج از خانه قبلی خود از حریف عقب نیفتاده و می‌تواند تبدیل به اولین تیم لیگ شود که در ۱۲ بازی خارج از خانه، از حریف خود عقب نمی‌افتد.

بازی‌های رودرروی دو تیم 

پس از شکست دو بر صفر در ژانویه ۲۰۱۵، منچسترسیتی در ۹ بازی خانگی متوالی برابر آرسنال شکست‌ناپذیر بوده است. اما همانطور که گفته شد، آرسنال فصل گذشته در دو بازی قبلی با کلین‌شیت شکست‌ناپذیر بود و به روند ۱۶ مسابقه بدون کلین‌شیت خود برابر سیتی پایان داد. در ۲۱۱ بازی دو تیم، آرسنال به ۹۹ پیروزی رسیده و ۴۷ برد سهم سیتی بوده است. ۹۹ باخت مقابل آرسنال، بیش‌ترین میزان شکست سیتی برابر یک تیم محسوب می‌شود و آرسنال، تنها مقابل اورتون به بیش از ۱۰۰ برد مقابل یک تیم با ۱۱۱ پیروزی‌ رسیده است.

برچسب ها
کد خبر : 14646
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار