01:44
0
کد خبر : 14904

رکوردشکنی عالیشاه؛ امید در جمع دربی‌بازها

اختصاصی/ امید عالیشاه با حضور در شهرآورد ۱۰۴، به جمع بازیکنان باسابقه شهرآورد اضافه شد.

رکوردشکنی عالیشاه؛ امید در جمع دربی‌بازها

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ «امید عالیشاه» در بازی با استقلال به رکور ۱۶ بازی و صفر شکست در دربی رسید تا به تنهایی باسابقه‌ترین بازیکن فعال کل مسابقات باشد.

کاپیتان پرسپولیس بدون تجربه حتی یک شکست لقب «دربی باز ترین دربی باز تاریخ» فوتبال ایران را هم از آن خود کرده است. او در فهرست باسابقه‌ترین بازیکنان دربی هم به طور مشترک به همراه هشت بازیکن دیگر در رده پنجم قرار دارد.

به همین بهانه در ادامه فهرستی از با سابقه‌ترین بازیکنان تاریخ دربی را با هم مرور می‌کنیم.

۱- علی پروین؛ ۲۰ بازی 

در صدر فهرست بازیکنانی با بیشترین بازی در دربی، علی پروین سلطان پرسپولیسی‌ها و کاپیتان این باشگاه قرار دارد. پروین موفق شده در ۲۰ بازی از رقابت سرخابی‌ها در زمین بازی حضور داشته باشد و از این لحاظ صاحب یک رکورد افسانه‌ای است که سال‌ها دست نخورده باقی مانده؛ البته این رکورد این روزها بیشتر از همیشه در خطر است. 

۲- علیرضا نیکبخت؛ ۱۹ بازی 

دومین بازیکن باسابقه تاریخ دربی یک چهره جنجالی به‌نام علیرضا نیکبخت است. نیکبخت که تجربه بازی با پیراهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در دربی دارد، ۱۹ بار طعم حضور در شهرآورد بزرگ پایتخت را چشید و هرچند موفق نشد رکورد بزرگ پروین را بشکند اما عنوان دومین بازیکن باسابقه تاریخ دربی را از آن خود کرد.

۳- افشین پیروانی، محمود فکری و امیرحسین صادقی؛ ۱۸ بازی

مدیر فعلی تیم فوتبال پرسپولیس و یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ سرخپوشان از لحاظ تعداد بازی، در دربی هم یک رکورد ویژه دارد و ۱۸ بار با پیراهن قرمز پرسپولیس مقابل رقیب سنتی صف آرایی کرده است. در کنار پیروانی نام دو استقلالی یعنی محمود فکری و امیرحسین صادقی هم به چشم می‌خورد، بازیکنان آبی پوشی که آن‌ها هم درست مثل پیروانی ۱۸ بار در این نبرد حیثیتی به میدان رفته‌اند.

۴- علی جباری و کارو حق‌وردیان؛ ۱۷ بازی 

در رده چهارم این فهرست دو استقلالی قرار دارند. علی جباری شماره‌ی هشت اسطوره‌ای آبی‌ها در کنار کارو حق‌وردیان هافبک سال‌های دور این تیم دو بازیکنی هستند که ۱۷ مرتبه با پیراهن استقلال در دربی بازی کرده‌اند و مقابل رقیب روزهای تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشتند.

۵- بهروز رهبری فرد، اصغر ادیبی، ابراهیم آشتیانی، اکبر کارگرجم، ناصر حجازی، جواد زرینچه، آرش برهانی، فرهاد مجیدی و امید عالیشاه؛ ۱۶ بازی

در رده پنجم باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ دربی نام‌های زیادی به چشم می‌خورد، تا پیش از دربی روز چهارشنبه ۸ بازیکن (۳ پرسپولیسی، ۵ استقلالی) صاحب رکورد ۱۶ بازی در این جدال بودند اما امید عالیشاه با حضور مقابل استقلال توانست به نهمین بازیکن این رده تبدیل شود و حالا می‌تواند تنها با یک بازی دیگر از تمامی این بازیکنان عبور و کمی این رده را خلوت کند. عالیشاه همچنین تنها بازیکن فعال بین همه‌ی این نفرات هم هست و شاید تنها به دو فصل دیگر برای شکستن رکورد افسانه‌ای پروین نیاز دارد.

برچسب ها
کد خبر : 14904
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار