16:40
0
کد خبر : 16150

شب تلخ در قلعه حسن خان؛ باخت‌های سنگین استقلال در لیگ

استقلال برای دومین بار در تاریخ خود با سه گل مغلوب ذوب‌آهن شد.

شب تلخ در قلعه حسن خان؛ باخت‌های سنگین استقلال در لیگ
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ استقلال در هفته هشتم لیگ برتر با نتیجه سه بر صفر مغلوب ذوب‌آهن شد.

ذوب‌آهن اصفهان که همواره نتایج نسبتاً خوبی برابر استقلال گرفته، با این برد تبدیل به اولین تیم لیگ شد که در دو بازی، استقلال را با اختلاف سه گل از پیش رو برمی‌دارد. اواخر اسفند سال ۱۳۸۳ هنگامی که استقلال و ذوب آهن به اتفاق یکدیگر در کورس قهرمانی لیگ چهارم قرار داشتند، نماینده اصفهان با هدایت رسول کربکندی توانست استقلال را در ورزشگاه آزادی با سه گل شکست بدهد و شکست تلخی را به امیر قلعه‌نویی و شاگردانش تحمیل کند. ضمن این که تیم اصفهانی در بازی خانگی هم که در فولاد شهر برگزار شد، با ۳ گل استقلال را مغلوب کرده بود.

در تاریخ لیگ برتر، هیچ تیمی موفق نشده با اختلاف بیش از سه گل استقلال را از پیش رو بردارد. شکست چهار بر یک مقابل پگاه گیلان در روز ۲۳ فروردین ۱۳۸۷، یکی از باخت های سنگین استقلال در لیگ محسوب می‌شود. در آن مسابقه نیز مانند دیدار روز گذشته مقابل ذوب‌آهن، پس از گل اول پگاه تعدادی از تماشاگران استقلال بازیکنان این تیم را تشویق کردند. این اتفاق پس از گل دوم پگاه علنی تر شد تا هواداران آبی پوشان تهرانی به عملکرد کادرفنی و بازیکنان استقلال اعتراض کنند.  در پایان این فصل، استقلال بدترین رتبه خود را در تاریخ لیگ برتر به دست آورد.



باخت چهار بر یک مقابل فجر سپاسی در بهمن ماه همان سال، یکی دیگر از بازی‌های تلخ برای هواداران استقلال بود. استقلالی‌ها در حالی این بازی را با چهار گل واگذار کردند که صدرنشین لیگ بودند. دیداری که در پایان آن، امیر قلعه‌نویی در رختکن به شدت به شاگردان خود تاخت و در پایان فصل، استقلال موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ شد. 

باخت چهار بر یک در هفته ماقبل پایانی فصل ۹۳/۹۴ مقابل تراکتور نیز  یکی دیگر از شکست‌های سنگین استقلال با اختلاف سه گل است‌. جایی که استقلال پس از عقب ماندن از غافله قهرمانی، در روز درخشش سامان نریمان جهان و هت‌تریک این بازیکن برای تراکتور بدترین شکست خانگی خود در لیگ را تجربه کرد. تراکتور با این برد، فقط به یک پیروزی مقابل نفت تهران در هفته پایانی لیگ نیاز داشت تا به قهرمانی برسد اما جنجالی‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر و تساوی مقابل نفت، قهرمانی را تقدیم سپاهانی‌ها کرد.


برچسب ها
کد خبر : 16150
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار