13:00
0
کد خبر : 16276

سرخپوشان و جدال با قطری‌ها؛ السد رقیب محبوب پرسپولیس

پرسپولیس در حالی به مصاف السد قطر در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا خواهد رفت که آمار قابل‌قبولی مقابل تیم‌های قطری دارد.

سرخپوشان و جدال با قطری‌ها؛ السد رقیب محبوب پرسپولیس
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس در ادامه رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا و در سومین بازی خود در این رقابت‌ها، امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، به مصاف السد از قطر خواهد رفت.

پرسپولیس در حالی مقابل السد قرار خواهد گرفت که به طور کلی آمار قابل دفاعی در برابر رقبای قطری دارد و در بسیاری از بازی‌هایش مقابل تیم‌های باشگاهی این کشور پیروز از میدان خارج شده است. پرسپولیس در ۳۰ بازی به مصاف تیمی از کشور قطر رفته و آمار ۱۵ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۰ شکست را به ثبت رسانده است. در ادامه به شکل جزئی‌تری آمار و ارقام پرسپولیس در مقابل تیم‌های قطری را بررسی می‌کنیم. 

السد

حریف پرسپولیس در روز دوشنبه تا به حال ۷ بار مقابل پرسپولیس بازی کرده و ۴ بار طعم شکست را چشیده است. ۱ بازی دو تیم مساوی شده و السد تنها ۲ بار موفق شده پرسپولیس را شکست بدهد. بهترین گلزن این تقابل بغداد بونجاح با ۴ گل است و علی علیپور با ۲ گل این فرصت را دارد که به رکورد بغداد دست پیدا کند. معروف‌ترین تقابل‌های دو تیم، دو بازی رفت و برگشت در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ بود که پرسپولیس در قطر حریف خود را با ۱ گل شکست داد و بعد از تساوی ۱ بر ۱ در ورزشگاه آزادی، موفق شد به فینال مسابقات راه پیدا کند.



الدوحیل

الدوحیل در بین قطری‌ها صاحب رکورد بیشترین تقابل با پرسپولیس است. این باشگاه تا به حال در ۱۰ دیدار با نماینده سرخ‌پوش کشورمان بازی کرده و درست مثل السد در ۴ دیدار شکست خورده است. با این حال تعداد پیروزی‌های الدوحیل از السد بیشتر است و آن‌ها ۵ بار پرسپولیس را شکست داده‌اند، ۱ بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. معز علی با ۲ گل بهترین گلزن این تقابل است. معروف‌ترین دیدار دو تیم هم به سال ۲۰۱۸ و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد، زمانی که پرسپولیس در بازی رفت و در قطر با ۱ گل مغلوب رقیب شد و در خانه هم با ۱ گل عقب افتاد اما در نیمه دوم و در طی ۲۱ دقیقه موفق شد یک کامبک بزرگ را به ثبت برساند و با گل‌های سید جلال حسینی، سلطان البِرِیک (گل به خودی) و گادوین منشا رقیب قدرتمند و پر ستاره خود را حذف کند.



الریان

باشگاه فوتبال الریان تجربه ۵ رویارویی با پرسپولیس را دارد که در سه‌ مورد از آن با شکست زمین را ترک کرده است. ۱ بازی دو تیم با تساوی تمام شده و ۱ پیروزی هم از آن الریان بوده است. شهریار مغانلو با ۳ گل، بهترین گلزن این رقابت است. دو تیم هیچ وقت در مراحل حذفی مسابقات باشگاهی آسیا به مصاف هم نرفته‌اند اما همیشه در مراحل گروهی، رقابت‌های جذابی را به روی پرده برده‌اند. یکی از این بازی‌ها به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که دیدار دو تیم با برتری ۴ بر ۲ پرسپولیس به نقطه انتهایی رسید و پر‌گل‌ترین بازی دو تیم هم لقب گرفت.



الوکره

پرسپولیس ۲ بار مقابل الوکره بازی کرده است. این تیم قطری در هر دو بازی مغلوب ارتش سرخ  شده و ۹ بار هم دروازه خود را باز شده دیده است. پرسپولیس و الوکره هر دو دیدار خود را در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۱ برگزار کردند که بازی رفت در قطر با نتیجه ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس به پایان رسید و در بازی برگشت هم سرخپوشان با حساب ۵ بر ۱ رقیب را شکست دادند. 

العربی

باشگاه فوتبال العربی هم درست مثل الوکره سابقه ۲ مصاف با پرسپولیس را دارد که در یک بازی با سرخپوشان به تساوی رسیده و در یک دیدار هم مغلوب شده است. هر دو بازی دو تیم در مسابقات جام در جام آسیا و در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۹۴-۱۹۹۳ برگزار شد.
برچسب ها
کد خبر : 16276
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار