15:49
0
کد خبر : 16435

دور از انتظار و نگران‌کننده، آمار سپاهان مورایس در آسیا

سپاهان در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشته است.

دور از انتظار و نگران‌کننده، آمار سپاهان مورایس در آسیا
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ بحران سپاهان در آسیا همچنان ادامه دارد و این تیم با شکست مقابل الشارجه امارات، برای ششمین مرتبه در ۷ بازی اخیر خود در آسیا طعم تلخ باخت را چشید.

سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲ از ۳ بازی تنها ۳ امتیاز دشت کرده و با توجه به نتایجی که تاکنون رقم خورده کار بسیار سختی برای شکستن سد مرحله گروهی و حضور در مرحله حذفی دارد. شاگردان مورایس باید برای صعود از ۳ بازی باقی‌مانده خود حداقل ۷ امتیاز کسب کنند تا از شانس صعود به دور حذفی برخوردار باشند. نکته فوق‌العاده عجیب این فصل سپاهان خط دفاعی شلخته و آشفته این تیم است. موضوعی که به نظر می‌‌رسد مورایس فکری برای آن نداشته و برای فاز تدافعی تیمش نسخه بهبودی تجویز نکرده است.

در ساختار دفاعی سپاهان بازیکنان باتجربه‌ای نظیر هادی محمدی، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر حضور دارند اما با این حال پاشنه آشیل اصلی سپاهانی‌ها به همین بخش از زمین برمی‌گردد. طلایی‌پوشان در سه بازی آسیایی گذشته خود هرچند موفق شده‌اند ۶ بار گلزنی کنند اما در مقابل ۵ گل هم دریافت کرده‌اند تا صاحب یکی از بدترین آمارهای دفاعی بین تمام تیم‌های شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سطح دوم باشند. وضعیت دفاعی سپاهان در لیگ برتر کمی بهتر است و این تیم با دریافت ۴ گل در ۷ بازی، صاحب سومین خط دفاعی برتر مسابقات است اما همچنان با شرایط ایده‌آل خود فاصله دارد. اگر سپاهان می‌‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد و البته در لیگ برتر به حسرت یک دهه‌ای خود در راه قهرمانی پایان ببخشد باید هرچه سریع‌تر و بدون اتلاف وقت، فکری به حالِ خراب خط دفاعی‌اش کند.



مورایس که سومین فصل حضور خود در سپاهان را پشت سر می‌گذارد امیدوار است بعد از قهرمانی در جام حذفی با این تیم به قهرمانی در لیگ برتر هم برسد اما برای تحقق این امر کار بسیار سختی را در پیش روی خود می‌بیند. این سرمربی پرتغالی در این فصل دست به کار بزرگی زده و روی به جوان‌گرایی در سپاهان آورده است. هرچند مدیران این تیم هم کم ریخت و پاش نکردند و بازیکنان اسم و رسم‌داری نظیر انزونزی و کامارا را برای او خریداری کردند اما به‌نظر می‌رسد بزرگترین ضعف در خط دفاعی باشد.



عملکرد نه چندان خوب دفاعی سپاهان در این فصل به همراه ضعف مورایس در کسب نتیجه در مسابقات آسیایی، باعث شده تا طلایی پوشان نتایج پر فراز و نشیبی کسب کنند. سپاهان تاکنون با هدایت مورایس در سطوح مختلف مسابقات باشگاهی آسیا ۱۲ بار به مصاف حریفانش رفته که در ۷ مورد از آن‌ها با شکست زمین مسابقه را ترک کرده است. آماری که هرگز نمی‌تواند برای هواداران سپاهان راضی کننده باشد و به هر حال عملکرد مورایس با سپاهان در آسیا چنگی به دل نمی‌زند.

نکته جالب و البته منفی برای سپاهان این است که آن‌ها در ۷ بازی اخیر خود در مسابقات باشگاهی آسیا ۶ بار شکست خورده‌اند و تنها موفق به شکست دادن استقلال تاجیکستان شده‌اند که در نوع خودش عجیب به نظر می‌رسد. حالا و با تمامی این شرایط باید ببینیم سپاهان می‌تواند از بحران پیش آمده در آسیا خارج شود و از گروه خود به سلامت عبور کند یا در همین مرحله از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شود.


برچسب ها
کد خبر : 16435
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار