15:05
0
کد خبر : 16524

گاریدو: مصدومیت در فوتبال طبیعی است؛ به دلیل خاصی این سوال را مطرح می‌کنید؟

سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار با شمس آذر قزوین شرکت کرد.

گاریدو: مصدومیت در فوتبال طبیعی است؛ به دلیل خاصی این سوال را مطرح می‌کنید؟
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر ایران میزبان تیم شمس آذر قزوین خواهد بود.

خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از این مسابقه، به سوالات خبرنگاران و برخی انتقادات در خصوص شکست برابر السد پاسخ داد.

دیدار با شمس آذر و تغییر سرمربی حریف 

به صورت همیشگی یک بازی خیلی مهم برای ماست. ما می‌دانیم برای پرسپوليس همه بازی‌ها مهم هستند. مخصوصا در لیگ و می‌خواهیم برنده باشیم و نتایج خوب‌مان را ادامه دهیم. مثل همیشه سختی‌های بازی را می‌دانم. آنها تیم پیچیده‌ای هستند. ما می‌توانیم‌ از پس این بازی بربیاییم و زمانی که سختی بازی‌ را ببینیم بازی خودمان را انجام می‌دهیم و به دنبال نتیجه خواهیم بود. مطمئنا وقتی تغییر سرمربی انجام می‌شود تغییراتی در تیم انجام می‌شود. ما تمام بازی‌های قبلی و تغییراتی که می‌توانند داشته باشند در بازی با سرمربی جدید را تحلیل کردیم و این قابل پیش‌بینی خواهد بود.

حضور علیپور در پست وینگر راست

به دلیل خاصی این سوال را مطرح می‌کنید؟ مشکلی نیست و من می‌توانم به تمام سوالات پاسخ دهم. همه باید حرفه‌ای برخورد کنیم و هر کسی شغل خودش را درست انجام دهد و دوست داشته باشد. همانطور که من سرمربی‌ام و شغلم این است و کار می‌کنم. الان ارجحیت دارم نسبت به کسانی که ایده‌ای ندارند نسبت به کار. برای خبرنگاران که شغل‌شان هست باید این مسائل را بدانند. هسته کلیدی سوال شما این است که چرا علیپور وینگر بازی کرد و چرا قبلا اینجا نبود. اما اگر کارتان خوب بود می‌دانستید او در پرتغال در این پست بازی کرده. نکته مثبت این قضیه این است که او بازیکن موثری است و اگر این پست برایش خیلی عجیب بود مطمئنا این موضوع را می‌گفت، قبلا هم اینجا بازی کرده و شما باید در سوالتان همه چیز را اطلاع‌رسانی می‌کردید، من به شما خبرنگاران این توصیه را می‌کنم که تحقیق می‌کردید و این اطلاعات را به مردم می‌دادید و کارتان را درست انجام می‌دادید.

میزبانی در ورزشگاه شهر قدس

من  فکر می‌کنم درباره این موضوع خیلی صحبت کردم و هر هفته حرف می‌زنیم. من باید جواب کاملی بدهم. به عنوان سرمربی من دوست دارم در زمین خودمان با تماشاگران خودمان و چمن خوب کار کنم ولی من این امتیاز را ندارم. در شروع فصل این پوئن مثبت را نداشتم و متاسفانه نتوانستم در زمین خودم بازی کنم اما این مشکلات هستند و ما باید راهکار خودمان را داشته باشیم. ما باید درخواست کنیم از زمینی که بازی می‌کنیم بهترین شرایط نگهداری چمن را داشته باشند و خودمان هم بهترین کیفیت خودمان را داشته باشیم. انشاالله این زمانی که در زمین خودمان بازی نمی‌کنیم کوتاه باشد و بعد از آن در زمین خودمان حضور داشته باشیم.



فرصت رسیدن به بازیکنان جوان

فرصت‌ها هدیه نمی‌شود و بازیکنان جوان این فرصت‌ها را کسب می‌کنند. هر کس از آن استفاده کند می‌تواند دوباره به دست بیاورد. برای سرمربی دو شرایط وجود دارد: می‌خواهد بازی‌ها را ببرد و و تمرینات را نگاه می‌کند. بازیکنانی که داخل تمرین خوب نیستند از فرصت استفاده نمی‌برند و برعکس آن. درباره بازیکنان جوان صحبت می‌کنیم و مطمئنا به تجربه هم نیاز دارند. آنها باید از نظر ذهنی قوی باشند. بازی‌های اولیه است و باید بدانند چطور مدیریت کنند. خیلی خوشحالم از عملکرد صحرایی و در دیدار با السد بازی خوبی انجام داد. او در تمرینات خوب بود و الان باید تمرکز داشته باشد و بداند در آینده اتفاقات خوبی می‌خواهد برای او بیفتد. برای بازیکنان جوان فرصت هدیه داده نمی‌شود و باید آن را کسب کنند. فکر کنم پیام واضح است: وقتی کار کنی می‌توانی بازی کنی وقتی در تمرینات سطح خوبی داشته باشی بازی می‌کنی و واضح است وقتی بازیکنی بازی نمی‌کند حتما دلیلی دارد.

افزایش مصدومیت بازیکنان

دلیل فقط یک کلمه است و اسم آن فوتبال است. شاید ناراحت بشوید اما اگر بشوید به شما حق می‌دهیم. شما خبرنگار هستید و باید اطلاع‌رسانی کنید. از شما نمی‌خواهم گواردیولا باشید اما درباره موضوعاتی صحبت می‌کنیم که واضح هستند. درباره علیپور صحبت کردید که او یک سال تمام در پست وینگر بازی کرد. درباره مصدومیت و اینکه می‌گویید زیاد بوده، باید تعداد مصدومیت دیگر تیم‌ها را هم در بیاورید. الان تمام تیم‌ها بازی‌های زیادی دارند و همه مصدومان زیادی دارند. وقتی می‌گویید زیاد باید شرایط بقیه را بدانید. در فوتبال همیشه مصدومیت وجود دارد. بنابراین شما یک گزارشی تهیه کنید و تیم‌های دیگر و بازی‌های زیادی که دارند و تعداد مصدومیت را در بیاورید. بازیکنان دوست دارند در تیم ملی بازی کنند و می‌خواهند در تیم خودشان هم فرصت زیادی داشته باشند. مربی باید از بازیکنان خود محافظت کند. این حالت طبیعی فوتبال است و کار فیزیکی و فشار و تمرین زیاد است و بازهم باید بگویم که این قسمتی از فوتبال است.

مشکلات گلزنی پرسپولیس 

ببخشید این باز هم به فوتبال ربط دارد و همه شما سال‌های زیادی فوتبال را دنبال می‌کنید و می‌دانید که هر مهاجمی چند موقعیت را خراب می‌کند و بعد از آن گل می‌زند و ادامه می‌دهد. این توضیح خاصی ندارد. مثلا هالند چند بازی گل نزد و الان گل زده؛ چه می‌خواهید به شما بگویم؟ بازی قبلی باید چهار گل می‌زدم و همه می‌دانند و واضح بود. بازیکنان قبول دارند و این سخت است که قبول کنیم چهار گل می‌توانستیم بزنیم اما باختیم. راه حل این موضوع این است که عشق و علاقه داشته باشیم و تلاش کنیم و خشم و اراده داشته باشیم گل بزنیم و امیدوارم فردا این خشم و علاقه را تبدیل به گل کنیم.


برچسب ها
کد خبر : 16524
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار