16:35
0
کد خبر : 16525

به بهانه آغاز راه موسیمانه؛ شروع ضعیف مربیان خارجی استقلال

اختصاصی/ پیتسو موسیمانه کار خود در استقلال را با جدال مقابل خیبر خرم‌آباد آغاز می‌کند.

به بهانه آغاز راه موسیمانه؛ شروع ضعیف مربیان خارجی استقلال
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ استقلال روز شنبه و در ادامه رقابت‌های خود در مسابقات لیگ برتر، در خرم‌آباد میهمان خیبر این شهر است. این نخستین حضور پیتسو موسیمانه روی نیمکت آبی‌ها خواهد بود.

با صرف‌‌نظر از سرمربیانی که هدایت استقلال را به صورت موقت برعهده داشته‌اند (جواد زرینچه در لیگ دوم، صادق ورمزیار در لیگ هفتم، وریا غفوری در لیگ نوزدهم و سهراب بختیاری‌زاده در لیگ بیست و چهارم)، سایر مربیانی که بیشتر از ۵ بازی روی نیمکت آبی‌ها نشستند، در اولین بازی لیگ برتری‌ خود آمار ۷ پیروزی، ۴ مساوی و ۳ شکست را به ثبت رساند‌ه‌اند. ۲ مورد از این ۳ شکست به سرمربیان خارجی یعنی استراماچونی و ساپینتو مربوط می‌شود و شکست دیگر هم در زمان فیروز کریمی به آبی‌ها تحمیل شده است.

بین سرمربیان خارجی استقلال، فقط رولند کخ در اولین بازی برنده شده و باید دید موسیمانه می‌تواند این طلسم را بشکند یا او هم مسیر شفر، استراماچونی و ساپینتو را دنبال خواهد کرد. در ادامه نتایج سرمربیان استقلال در اولین بازیِ لیگ برتریشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- منصور پورحیدری؛ مساوی

منصور پورحیدری در آبان ماه سال ۱۳۸۰ به عنوان سرمربی استقلال در اولین هفته تاریخ لیگ برتر برابر برق شیراز قرار گرفت. دیداری که برنده نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.



۲- رولند کخ؛ برد

تنها سرمربی خارجی استقلال که کارش را با برد شروع کرده رولند کخ است. تیم او در هفته اول لیگ دوم در ورزشگاه تختی برابر پاس قرار گرفت و با یک کامبک خاطره‌انگیز، باخت یک صفر را به برد ۳ بر یک تبدیل کرد. 


۳- امیر قلعه‌نویی؛ مساوی

امیر قلعه‌نویی در اولین هفته لیگ سوم و روی نیمکت استقلال با پاس صف آرایی کرد و درحالیکه تیمش با ۲ گل در ورزشگاه آزادی عقب افتاده بود، به بازی برگشت و زمین را با تساوی ترک کرد. 



۴- صمد مرفاوی؛ برد

صمد مرفاوی برای اولین بار در هفته اول لیگ ششم برابر ذوب‌آهن روی نیمکت استقلال نشست. در این جدال، بازی تا دقیقه ۸۶، یک بر یک مساوی دنبال می‌شد اما آبی‌ها در نهایت با یک گل به خودی برنده‌ شدند.



۵- ناصر حجازی؛ برد

سرمربی استقلال در لیگ هفتم بود و در اولین بازی برابر استقلال اهواز در آزادی وظیفه هدایت آبی‌ها را برعهده داشت. استقلال با مربیگری ناصر حجازی این بازی را به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ از حریف برد.



۶- فیروز کریمی؛ باخت

بعد از کش و قوس‌های فراوان، استقلال اهواز را ترک و به عنوان اولین مربی داخلی که سابقه بازی برای آبی‌ها را نداشت، صاحب نیمکت استقلال شد. آبی‌ها با فیروز کریمی در نخستین بازی برابر پاس در آزادی قرار گرفتند و یک بر صفر باختند.



۷- پرویز مظلومی؛ برد

برای اولین بار در هفته اول لیگ دهم نشستن روی نیمکت استقلال به عنوان مربی را تجربه کرد. آبی‌ها با کمک پرویز مظلومی موفق شدند در آن بازی با نتیجه ۳ بر یک شهرداری تبریز را در خانه‌اش شکست بدهند.



۸- علیرضا منصوریان؛ مساوی

اولین بازی علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال، رویارویی با تیم سابقش نفت تهران در ورزشگاه آزادی بود. دیداری که برنده نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.



۹- وینفرد شفر؛ مساوی

بعد از برکناری منصوریان، نیمکت استقلال به این پیرمرد آلمانی رسید. تیم وینفرد شفر در اولین بازی، میزبان فولاد بود که این تقابل بدون رد و بدل شدن هیچ گلی به پایان رسید.
۱۰- آندره‌آ استراماچونی؛ باخت

استقلالِ مدل ایتالیایی در اولین بازی راهی تبریز شد و برابر ماشین‌سازی قرار گرفت. میزبان این بازی را با گلی که در دقایق پایانی زد، برد تا آندره‌آ استراماچونی کار خود را در جمع آبی‌ها با یک شکست تلخ بیرون از خانه شروع کند. 



۱۱- محمود فکری؛ برد

هدایت استقلال در لیگ بیستم به محمود فکری کاپیتان اسبق آبی‌ها سپرده شد. اولین بازی فکری، رویارویی با مس رفسنجانِ تازه لیگ برتری شده بود که با برتری ۲ بر صفر آبی‌ها به پایان رسید. 



۱۲- فرهاد مجیدی؛ برد

فرهاد مجیدی بعد از فکری و در اسفند سال ۱۳۹۹ با قراردادی ۲ و نیم ساله به طور رسمی و دائمی سرمربی استقلال شد. آبی‌ها در ۱۶ اسفند با کادر فنی جدید در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان بودند و در یک بازی جذاب و با تک گل ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی توانستند حریف خوزستانی را با نتیجه ۱ بر ۰ شکست بدهند. 



۱۳- ریکاردو ساپینتو؛ باخت

اولین حضور سرمربی پرتغالی تبدیل به اولین باخت استقلال در لیگ بیست و دوم و بعد از ۳۰ بازی شکست ناپذیری شد. آبی‌ها با هدایت ریکاردو ساپینتو در خانه برابر سپاهان قرار گرفتند و ۲ بر صفر مغلوب رقیب نامدار اصفهانی شدند.



۱۴- جواد نکونام؛ برد

نخستین بازی جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال در لیگ برتر، رویارویی با صنعت نفت در آبادان بود. آبی‌ها در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر برنده شدند تا یک شروع درخشان برای نکونام و تیمش به ثبت برسد.


برچسب ها
کد خبر : 16525
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار