اختصاصی / اگر جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ که به میزبانی امارات برگزار شد، بازخورد ۸۳۶ میلیونی داشت، حالا و در جریان جام ملتهای ۲۰۲۳، این آمار تقریبا دوبرابر شده است.
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بعد از گذشت ده روز از آغاز رقابتهای جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ قطر، آمار منتشره حکایت از آن دارد که در این دوره بیش از هر زمان دیگری، ارتباط میان هواداران و فوتبال شکل گرفته است و حالا تعداد بازخوردها (impressions ) کانالهای دیجیتال کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، از مرز ۱.۵ میلیارد عبور کرده و این رکوردی استثنایی است.
کشور قطر امسال در حالی برای سومین بار میزبان جام ملتهای آسیاست که در دوره قبلی این رقابتها که در سال ۲۰۱۹ در امارات برگزار شد، رکورد بازخورد کاربران ۸۳۶ میلیون بود و حالا این رکورد تقریبا دو برابر شده است.
پربازدیدترین پلتفرمهای جام ملتهای آسیا
بیشترین بازدید در بین پلتفرمهای جام ملتهای آسیا، متعلق به فیس بوک AFC است که ۲۶۶ میلیون بازخورد و ۵۶.۶ میلیون بازدید ویدیو داشته که این افزایشی ۴۸ درصدی را در مقایسه با جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۹ نشان میدهد. صفحه رسمی AFC در اینستاگرام و کانالهای یوتیوب هم به ترتیب ۲۵۹ میلیون و ۴۷۳ میلیون بازخورد داشتهاند. در عین حال صفحه AFC در پلتفرم X، بازخوردی ۹۵.۵ میلیونی داشته و پلتفرمهای چینی ویبو و دوین مجموعا، ۲۸۱ میلیون بازخورد داشتهاند.
به علاوه برای اولین بار، کنفدراسیون فوتبال آسیا از یک اپلیکیشن به نام AFC LIVE App رونمایی کرد که بیش از ۱۰۰ هزار کاربر آن را برروی گوشیهای موبایلشان نصب کردهاند.
از سوی دیگر تعداد مشترکان کانال یوتیوب کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تنها چهار روز بعد از آغاز مسابقات، به عدد باورنکردنی یک میلیون کاربر رسید.
نکته جالب توجه اینجاست که هجدهمین دوره جام ملتهای آسیا، نه تنها در عرصه دیجیتال رکوردشکن بوده ، بلکه از لحاظ پوشش خبری نیز آمار جالب توجهی دارد و ۶۰ شبکه تلویزیونی از بیش از ۱۶۰ منطقه دنیا رقابتهای قطر را پوشش میدهند.
تا کنون نظری ثبت نشده است!