15:00
0
کد خبر : 15608

رگ خواب ازبک‌ها در دستان ژنرال؛ به سوی پنجمین تقابل

اختصاصی/ امیر قلعه‌نویی در تقابل‌های قبلی خود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برابر ازبکستان شکستی را تجربه نکرده است.

رگ خواب ازبک‌ها در دستان ژنرال؛ به سوی پنجمین تقابل به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم ملی ایران در سومین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، باید در تاشکند به مصاف ازبکستان برود و برای کسب سومین برد متوالی خود در این رقابت‌ها تلاش کند. 

قلعه‌نویی امیدوار است تا با شکست دادن ازبک‌ها بخش زیادی از راه صعود به جام جهانی را طی کند و بعد از حشمت مهاجرانی به دومین سرمربی ایرانیِ تاریخ تیم ملی بدل شود که موفق به رساندن ایران به ادوار مختلف جام جهانی می‌شود.

قلعه‌نویی تا پیش از دیدار پنج‌شنبه با ازبکستان، ۴ بار دیگر مقابل این تیم به عنوان سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفته که ماحصل آن ۲ برد و ۲ تساوی بوده است. 

۱- ایران ۲ - ۱ ازبکستان

در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ تیم ملی ایران با هدایت قلعه‌نویی با نتیجه ۲ بر ۱ ازبکستان را شکست داد. این بازی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ برگزار شد و اولین تقابل قلعه‌نویی با ازبک‌ها لقب گرفت. گل‌های ایران را در این رقابت جلال حسینی و جواد کاظمیان به ثمر رساندند و تک‌گل حریف روی گل به خودی رحمان رضایی رقم خورد. این جدال، اولین بازی قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز بود.



۲- ایران ۱ - ۰ ازبکستان

۱۶ سال بعد و در فینال تورنمنت کافا قلعه‌نویی که دومین دوره حضورش در تیم ملی را تجربه می‌کرد، مجدداً به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان قرار گرفت. در این بازی که در سال ۲۰۲۳ به روی پرده رفت، ایران با تک گل سردار آزمون از سد ازبک‌ها گذر کرد و با قلعه‌نویی قهرمان این تورنمنت شد. تورنمنتی که حضور در آن با تیم اصلی، با انتقاداتی همراه بود اما در نهایت منجر به کسب یک جام رسمی برای تیم ملی فوتبال کشورمان شد.



۳- ایران ۲ - ۲ ازبکستان 

قلعه‌نویی یک سال بعد هم با تیم ملی در برابر ازبکستان صف آرایی کرد. یوزهای ایرانی در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ دو بار به مصاف ازبکستان رفتند که هر دو مسابقه با نتیجه مساوی خاتمه پیدا کرد. در اولین بازی که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، رامین رضاییان و مهدی طارمی برای ایران گلزنی کردند اما در ادامه ازبک‌ها موفق به جبران نتیجه شدند.



۴- ایران ۰ - ۰ ازبکستان 

آخرین مصاف قلعه‌نویی با تیم ملی ازبکستان به بازی برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا برمی‌گردد‌. در این دیدار شاگردان قلعه‌نویی مقابل ازبکستان قرار گرفتند که این بازی با نتیجه صفر بر صفر مساوی به پایان رسید تا شاگردان ژنرال برای دومین بار متوالی مقابل رقیب آسیای میانه متوقف شوند.



با این حال آمار خوب قلعه‌نویی و شکست‌ناپذیری او برابر ازبکستان اکثر طرفداران تیم ملی را به کسب نتیجه و دشت ۳ امتیاز در این بازی امیدوار کرده است. خیلی‌ها معتقد هستند که در میان هم‌گروهی‌های ایران برای رسیدن به جام جهانی، ازبکستان با توجه به ستارگان کم‌نظیری مانند ماشاریپوف و اورونوف رقیب دشوارتری به شمار می‌آید، با این حال شکست دادن این تیم در تاشکند آن‌ هم در شرایطی که سرمربی‌اش به علت بیماری نمی‌تواند کنار خط حضور پیدا کند، محتمل است و می‌تواند بلیت جام جهانی ۲۰۲۶ را برای شاگردان قلعه‌نویی رزرو کند.  اتفاقی که می‌تواند به بهبود رکورد شخصی قلعه‌نویی در برابر ازبکستان هم کمک کند.

البته باید به این موضوع هم اشاره داشت که علاوه بر بازی‌ با ازبک‌ها تیم ملی ۷ بازی سخت دیگر را در پیش خواهد داشت و در هر یک از آن‌ها باید با میل برد و پیروزی وارد مسابقه شود.
برچسب ها
کد خبر : 15608
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار