00:21
0
کد خبر : 16119

توسعه جهانی فوتبال، دغدغه سرمربی استقلال در ملاقات با ونگر + عکس

پیتسو موسیمانه در زمان هدایت الاهلی ملاقات جالبی با آرسن ونگر داشت.

توسعه جهانی فوتبال، دغدغه سرمربی استقلال در ملاقات با ونگر + عکس
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پیتسو موسیمانه که ساعاتی پیش به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد، در قاره آفریقا به عنوان یکی از مربیان فنی اهل این قاره شناخته می‌شود.

او در زمان هدایت الاهلی مصر، گرچه در لیگ داخلی تنها به یک قهرمانی رسید و یکی از فصول را به رقیب همیشگی یعنی الزمالک‌ واگذار کرد، اما دو بار در لیگ قهرمانان آفریقا به قهرمانی رسید. موسیمانه در زمان هدایت الاهلی، ملاقات جالبی با سرمربی اسطوره‌ای آرسنال یعنی آرسن ونگر داشت. ملاقاتی که در فوریه سال ۲۰۲۲  رقم خورد و صحبت‌هایی بین موسیمانه و ونگر مطرح شد.

موسیمانه در خصوص این ملاقات می‌گوید: «آرسن ونگر اکنون رئیس توسعه جهانی در فیفا است و من فرصتی داشتم که با او بنشینم و اگر فکر می‌کنید می‌خواستم با او درباره آرسنال صحبت کنم، اشتباه می‌کنید. با آرسن در مورد آموزش فوتبال صحبت می‌کردم و اینکه چگونه می‌توانیم فوتبال را در جهان توسعه دهیم؟ او مسئول توسعه فوتبال در جهان است. من او را در ابوظبی ملاقات کردم. من فکر می‌کنم که شما اخیراً متوجه شدید که در فیفا، برنامه بازی و  فلسفه بازی من در جام جهانی باشگاه‌ها با الاهلی مصر مقابل الهلال عربستان که ۹ بازیکن ملی دارد را بررسی کرده‌اند و اینکه ما چگونه توانستیم با تاکتیک‌های خود آن‌ها را از جریان بازی خارج کنیم.»

موسیمانه در خصوص توسعه فوتبال آفریقای جنوبی افزود: «به لطف خدا، ما در آفریقای جنوبی پتانسیل داریم. وقتی فیفا به ما در جام جهانی اعتبار می‌دهد، سطحی بالاتر از آن نیست، فکر می کنم ما پتانسیل خوبی برای به نمایش گذاشتن داریم. ما هرگز نباید به خودمان شک کنیم. ما در آفریقای جنوبی ظرفیت آموزش را داریم.من اینجا در عربستان هستم، من به سراسر جهان سفر کرده ام. ما ساختارهای آکادمیک درست و مناسبی داریم.»



به نظر می‌رسد که سرمربی جدید استقلال، از مربیان علم‌گرا و توسعه‌گرا در فوتبال قاره آفریقا باشد و این موضوع، می‌تواند هواداران استقلال را به آینده با موسیمانه امیدوار کند.
برچسب ها
کد خبر : 16119
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار