loader
19:14
0
کد خبر : 7891

پیش‌بینی گروه A یورو ۲۰۲۴؛ میزبان وارد می‌شود

اختصاصی / تیم‌های آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس، تیم‌های حاضر در گروه A رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ هستند.

پیش‌بینی گروه A یورو ۲۰۲۴؛ میزبان وارد می‌شود

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هفدهمین دوره رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، از روز جمعه ۲۵ خرداد در آلمان آغاز خواهد شد. در گروه A این رقابت‌ها، تیم‌های آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس قرار دارند و در بازی افتتاحیه، تیم ملی آلمان، میزبان این تورنمنت، در مونیخ به مصاف اسکاتلند خواهد رفت و مجارستان و سوئیس دیدار بعدی دور اول این گروه را برگزار می‌کنند.

از این گروه به عنوان یکی از برابرترین گروه‌های این دوره از رقابت‌ها یاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اوضاع گروه A و تیم‌های صعود کننده از این گروه و همچنین بررسی پیش‌بینی ابررایانه اپتا درباره شرایط این چهار تیم بپردازیم:

پیش‌بینی ابررایانه اپتا

طبق پیش‌بینی ابررایانه اپتا، انتظار می‌رود تا آلمان میزبان به‌راحتی و با شانس ۸۸.۵ درصدی بتواند از دور گروهی، به مرحله بعد برسد و این تیم ۵۲.% شانس صدرنشینی در گروه را دارد.

اما رقابت اصلی در این گروه برای تعیین تیم دوم گروه است؛ اپتا برای سوئیس ۶۱%، مجارستان ۵۹.۳% و اسکاتلند ۵۸.۹% شانس قرار گرفتن در رده دوم جدول گروهی و صعود به دور حذفی قائل است. در اینجا می‌توانید شانس صعود هر تیم از مرحله گروهی و موفقیت در هریک از دورهای حذفی تیم‌های گروه A را مشاهده کنید:

آلمان:

تیم ملی آلمان به‌عنوان میزبان مسابقات، بازی افتتاحیه را برگزار خواهد کرد و شاگردان ناگلزمن امیدوارند تا برای اولین بار بعد از سال ۱۹۸۴ که فرانسه به‌عنوان میزبان، قهرمان تورنمنت شد، آنها بتوانند امسال در خاک خودشان، جام قهرمانی یورو ۲۰۲۴ را بالای سر ببرند.

نکته روحیه‌بخش برای ژرمن‌ها این است که آن‌ها از نظر تاریخی در تورنمنت‌هایی که میزبانی‌اش را بر عهده داشتند، همواره خوش درخشیده‌اند و دست‌کم در جمع ۴ تیم برتر جای گرفته‌اند؛ مثلاً در جام جهانی ۱۹۷۴ قهرمان شدند؛ در یورو ۱۹۸۸ به نیمه‌نهایی رسیدند و در جام جهانی ۲۰۰۶، رتبه سوم را مال خود کردند.

لازم به ذکر است که آلمان در سال‌های اخیر روزهای پرفرازونشیب و غیرمعمولی را پشت سر گذاشته؛ ژرمن‌ها از یورو ۲۰۱۶ تاکنون نتوانسته‌اند تا در یک بازی حذفی یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی به پیروزی برسند. در دو جام جهانی گذشته (جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲) در مرحله گروهی حذف شدند و در یورو ۲۰۲۰ هم در مرحله یک‌هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

ابرکامپیوتر اپتا، آلمان گزینه اصلی صعود از گروه A می‌داند و برای این تیم ۸۸.۵% شانس صعود قائل است و در بیش از نیمی از شبیه‌سازی‌ها (۵۲.۱% مواقع) صعود این تیم را به‌عنوان تیم صدرنشین گروه تصور می‌کند.

اپتا تیم ملی آلمان را سومین مدعی قهرمانی در این تورنمنت می‌داند و برای این تیم شانسی ۱۲.۴ درصدی برای قهرمانی بعد از انگلیس (با ۱۹.۹% شانس) و فرانسه (با ۱۹.۱% شانس) قائل است.

سوئیس:

ازنظر ابرکامپیوتر اپتا، سوئیس با ۶۱% شانس، دومین گزینه صعود از گروه A به مراحل حذفی است؛ شاگردان مورات یاکین، ششمین حضورشان در رقابت‌های یورو را تجربه می‌کنند و این سومین دوره متوالی است که آن‌ها در این تورنمنت حضور دارند.

تیم ملی سوئیس به دنبال تکرار عملکرد موفقش در یورو ۲۰۲۰ است؛ آن‌ها در آن دوره توانستند تا در مرحله یک‌هشتم نهایی و در یک نبرد حماسی، فرانسه را در ضربات پنالتی شکست دهند.

آمار این تیم در رقابت‌های بین‌المللی نیز جالب‌توجه است؛ سوئیس همراه با تیم ملی فرانسه تنها تیم‌های اروپایی هستند که در هر یک از پنج تورنمنت مهم بین‌المللی اخیر به مرحله حذفی رسیده‌اند. حالا سوئیس ۶۱.۰ شانس دارد تا این رکورد را ادامه دهد و اپتا ۲۵.۶% شانس برای رسیدن این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی قائل است.

مجارستان:

شانس تیم ملی مجارستان برای صعود به مرحله بعد، اندکی کمتر از سوئیس و ۵۹.۳% است. آن‌ها قبل از باخت مقابل جمهوری ایرلند در دیدار دوستانه اخیرشان، در ۱۳ بازی طعم باخت را نچشیده بودند که این شامل هشت بازی مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ با ۵ برد و سه تساوی می‌شود.

این اولین باری است که مجارستان بدون باخت، مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو را پشت سر گذاشته و اولین موفقیت این‌چنینی آن‌ها در یک تورنمنت معتبر جهانی بعد از صعود به جام جهانی ۱۹۷۴ به شمار می‌رود. بدین ترتیب می‌توان گفت که شاگردان مارکو روسی با شرایط خوبی گام به رقابت‌های یورو خواهند گذاشت.

این در حالی است که مجارستان در یورو ۲۰۲۰ حتی در یک بازی به پیروزی نرسیده بود. در آن تورنمنت دومینیک سوبوسلای هافبک و کاپیتان لیورپول به دلیل مصدومیت شانس همراهی مجارستان را از دست داد ؛ حالا این سؤال مطرح است که آیا مجارستان، با تیمی پرستاره که بسیاری از بازیکنانش در پنج لیگ برتر اروپا شاغل هستند، می‌تواند پدیده این دوره لقب بگیرد؟

اسکاتلند:

اپتا برای اسکاتلند شانسی ۵۸.۹ درصدی برای صعود به دور حذفی این رقابت‌ها قائل است. اسکاتلندی‌ها برای چهارمین بار حضور در یورو را تجربه می‌کنند ولی تا پیش‌از این هرگز موفق به صعود از مرحله گروهی نشده‌اند.

شاگردان استیو کلارک در دور مقدماتی بسیار تأثیرگذار بودند و در حالی که در گروهی سخت با حضور اسپانیا و نروژ قرار داشتند، با کسب پنج برد که بیشترین برد آن‌ها در یک دور مقدماتی در یک تورنمنت بزرگ با هشت بازی بود، تیم دوم گروه شدند. یکی از ارزشمندترین بردهای آن‌ها در آن مرحله پیروزی معروف ۲-۰ مقابل اسپانیا بود.

در آن بازی، اسکات مک تومینای هر دو گل تیمش را به ثمر رساند. او درمجموع بازی‌های مقدماتی این تورنمنت، ۷ بار برای تیمش گلزنی کرد.

طبق پیش‌بینی اپتا، اسکاتلند ۲۴.۶% شانس دارد تا بازی‌های مرحله گروهی را در رتبه دوم جدول به پایان ببرد و این احتمال وجود دارد که آن‌ها دربازی‌های مراحل حذفی به انگلیس بربخورند.

برچسب ها
کد خبر : 7891
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار